طرز تهیه رشته آشی خانگی با آرد بدون گلوتن و دستگاه

طرز تهیه رشته آشی

 

یکی از اجزای اصلی آش رشته می باشد که شما با چند قلم مواد به راحتی می توانید رشته آشی تهیه کنید. آش رشته یکی از سنتی ترین آش های ایرانی می باشد که در هر منطقه با کم و زیاد شدن یک سری جزئیات تهیه می شود. شما می توانید از هر نوع آردی برای تهیه رشته آشی استفاده کنید. آرد سبوس دار نیز گزینه مناسب و مقوی برای تهیه رشته می باشد. با روشی که به شما آموزش خواهیم داد رشته ها نیازی به خشک شدن ندارد و شما همان لحظه می توانید استفاده کنید و مهم ترین نکته آن باریک و نازک خرد کردن رشته ها می باشند زیرا در هنگام پخت رشته ها پف می کنند و درشت تر می شوند. امروز در پارسی دی طرز تهیه رشته آشی خانگی بدون گلوتن و بدون دستگاه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد۲ لیوان
نمک۱ ق چای خوری
آب ولرمبه مقدار لازم

طرز تهیه رشته آشی بدون گلوتن و دستگاه

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا آرد را داخل کاسه ریخته و نمک را اضافه کنید و دو بار الک کرده تا آرد سبک شود در ادامه به تدریج شروع به اضافه کردن آرد می کنیم تا مانند خمیر وسط کاسه جمع شود.

مرحله دوم: استراحت خمیر

خمیر را بعد از شکل گرفتن شروع به ورز دادن کنید برای ورز دادن آن را روی تخته کار بیاورید و خوب ورز دهید یا می توانید از استند میکسر استفاده کنید خمیر باید لطیف و نرم باشد سپس داخل یک کاسه قرار دهید و روی ظرف را بپوشانید و به مدت ۱ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

مرحله سوم: تهیه رشته آشی

خمیر را روی سطح تمیز و آردپاشی شده قرار داده و با کمک وردنه خیلی نازک باز کنید سپس با کمک چاقو برش های خیلی نازک بزنید و در ۲۰ دقیقه انتهای پخت آش رشته اضافه کنید و هم بزنید تا رشته بهم نچسبد به همین راحتی و بدون خشک کردن رشته آشی حاضر است.

فوت و فن های دستور تهیه رشته آشی

  1. می توانید رشته آش را خشک کنید سپس استفاده کنید و یا مقدار اضافی را خشک کرده و در جای خشک نگهداری کنید.
  2. رشته آشی ماندگاری بالایی دارد.
  3. با روش فوق می توانید رشته پلویی نیز تهیه کنید ولی مقدار نمک را باید کمتر بریزید و بعد از خشک شدن کمی تفت دهید.
  4. ضخامت رشته آش به برش های شما بستگی دارد.
  5. اگر خمیر شل شد می توانید قاشق قاشق آرد اضافه کنید.
  6. برای هم زدن خمیر از قاشق چوبی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه رشته آشی خانگی با آرد بدون گلوتن و دستگاه
4.1 (81.82%) 11 votes