طرز تهیه آش آبادانی اصل ساده و خوشمزه با گوشت و بدون گوشت

دستور پخت آش آبادانی

طرز تهیه آش آبادانی

 

آش آبادانی یکی از خوشمزه ترین آش ها می باشد که شما می توانید با گوشت و بدون گوشت آن را تهیه کنید که روش تهیه بدون گوشت آن بسیار ساده می باشد که ما هر دور روش را در این پست به شما یاد خواهیم داد. شما می توانید این آش خوشمزه را برای افطار تهیه کنید. آش آبادانی بسیار قدیمی و اصیل بوده و در آبادان علاوه بر ماه رمضان برای صبحانه نیز تهیه می شود. البته این آش خوشمزه نه تنها در آبادان بلکه در شهر های خوزستان نیز تهیه می شود. این آش طرفدارانی زیادی دارد و اغلب برای با نان و فلفل زیاد سرو می شوند. امروز در پارسی دی طرز تهیه آش آبادانی با گوشت و بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه آش آبادانی ساده و خوشمزه

  • گوشت گوسفندی ۱۵۰ گرم (در صورت دلخواه)
  • برنج ۱ پیمانه
  • سبزی آش (۲۰۰ گرم تره + ۱۰۰ گرم گشنیز)
  • نخود ۱/۲ پیمانه
  • لوبیا سفید ۱/۲ پیمانه
  • عدس ۱ پیمانه
  • پیاز ۲ عدد
  • نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه آش آبادانی با گوشت و بدون گوشت

مرحله اول : آماده سازی مواد

ابتدا باید نخود و لوبیا را تمیز کنید و از شب قبل باید خیس کنید و چندین بار بشورید تا نفخ حبوبات گرفته شود و راحت تر پخته شود. عدس نیازی به اینکه از شب قبل خیس کنید نیست و فقط برای ۱ ساعت خیس کنسد. سبزی آش را پاک کنید و به صورت ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود و بعد زردچوبه را اضافه کنید و در ادامه باید گوشت را کمی با پیاز تفت دهید و روی گوشت آبجوش بریزید و برای ۲ ساعت بگذارید تا گوشت پخته شود. اگر دوست دارید این آش را بدون گوشت تهیه کنید مرحله اضافه کردن گوشت را حذف کنید و ادامه مراحل را برید.

مرحله سوم: افزودن حبوبات

نخود و لوبیا از قبل پخته شده را اضافه کنید و عدس و برنج خیس خورده را به همراه نمک و فلفل را اضافه کنید و در ادامه گوشت ریش شده را به همراه آب گوشت اضافه کنید و هم بزنید تا برنج و عدس شکفته و پخته شود. اگر از روش بدون گوشت استفاده می کنید از یک عدد عصاره گوشت استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه آش آبادانی

در ادامه سبزی خرد شده و نمک و فلفل سیاه و قرمز را اضافه کنید و ۲ ساعت به آش هم بزنید تا کاملا جا افتاده و غلیظ شود و هم بزنید تا همانند حلیم کشدار شود. سپس آش خوشمزه آبادانی ما حاضر شده است داخل کاسه سرو ریخته و با پیاز داغ و سیر داغ و نعنا داغ تهیه شده سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه آش آبادانی ساده خوشمزه به روش اصلی

  1. این میزان برای ۳ الی ۴ نفر مناسب می باشد.
  2. پس اضافه کردن برنج به آش هر چند دقیقه یک بار آش را هم بزنید که ته نگیرد.
  3. این آش بیشتر به صورت تند و تیز و با فلفل قرمز زیاد تهیه شود.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه