طرز تهیه چلو گوشت بوقلمون سرخ شده خوشمزه و مجلسی و آسان

چلو گوشت بوقلمون

 

یکی از چلو های خوشمزه و بسیار مجلسی است. ما همیشه برای درست کردن چلوها از گوشت سفید یا قرمز استفاده می کنیم ولی این بار قصد آموزش با گوشت بوقلمون را داریم که علاوه بر خوشمزگی چربی کمتری نسبت به دیگر گوشت ها دارد و همچنین گوشت بوقلمون دارای خواص زیادی از جمله کنترل میزان قند خون مخصوصا در دیابتی ها است. مقدار کلسترول گوشت بوقلمون به تیرگی گوشت بستگی دارد مثلا در سینه بوقلمون میزان کلسترول کمتری وجود دارد. شما می توانید چلو گوشت را هم با باقالی سبز و هم با برنج کته تهیه کنید. امروز در پارسی دی چلو گوشت بوقلمون سرخ شده بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم 

برنج۲ پیمانه
گوشت گردن بوقلمون یا رانبه مقدار لازم
پیاز۲ عدد
سیر۳ حبه
زعفران غلیظبه مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه چلو گوشت بوقلمون سرخ شده

مرحله دوم : سرخ کردن بوقلمون

گوشت بوقلمون را با کمی زعفران و ادویه ها و پیاز خلالی شده خوب ماساژ بدهید و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار داده تا مزه دار شود.

مرحله دوم : سرخ کردن بوقلمون

داخل قابلمه با گنجایش مناسب روغن به همراه کمی کره ریخته تا داغ شود سپس پیاز دیگر را نگینی کنید و تفت بدهید در حد سبک شدن کافیه نیاز به طلایی شدن نیست سپس گوشت بوقلمون مزه دار شده را اضافه می کنیم و زردچوبه و فلفل سیاه افزوده و به مدت ۲۰ دقیقه خوب تفت می دهیم تا سرخ شود سپس سیر و زعفران غلیظ دم کرده را افزوده و برای چند دقیقه خوب تفت داده.

مرحله سوم : پخت گوشت بوقلمون

وقتی گوشت بوقلمون خوب سرخ شد ۲ الی ۳ لیوان آب کاملا سرد را افزوده و در ابتدا زیر حرارت را زیاد می کنیم تا به جوش بیاد و اگر کفی داشت می گیریم سپس حرارت را کم کرده اجازه می دهیم با حرارت کم کاملا گوشت ها پخته و آب آن غلیظ شود در انتهای پخت نمک و مقداری آبلیمو به عنوان چاشنی اضافه می کنیم.

مرحله آخر

برنج را از قبل با مقداری نمک خیس کرده و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاد سپس کف روی برنج را گرفته و برنج را آبکش کرده و کف قابلمه ته دیگ سیب زمینی می گذاریم و برنج را بمدت ۴۰ دقیقه دم می گذاریم سپس به همراه گوشت بوقلمون پخته شده و زرشک تفت داده شده سرو می کنیم. نوش جان

فوت وف ن های دستور پخت چلو گوشت بوقلمون

  1. اگر تمایل داشتید سس بوقلمون قرمز باشد در هنگام تفت دادن ۱ ق غذا خوری رب اضافه کنید.
  2. نمک و آبلیمو را در انتهای پخت اضافه کنید تا گوشت سفت نشود.
  3. اگر تمایل داشتید در نیم ساعت پایانی پخت آلو ترش جنگلی اضافه کنید.
  4. می توانید سس بوقلمون را آبکی تر بردارید.
  5. اگر زمان کافی برای پخت نداشتید از زودپز استفاده کنید.
  6. می توانید یک تکه چوب دارچین نیز به گوشت بوقلمون در حال پخت اضافه کنید و در انتهای پخت چوب را خارج کنید.

همچنین ببینید

از
20
دیدگاه

  • Mehdi ۱ سال پیش

    سلام زمان مناسب پخت چقدره

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      زمان مناسب باید 3 ساعت کافی می باشد

      پاسخ