طرز تهیه برگر بوقلمون خانگی سالم و خوشمزه با سس مخصوص برگر

طرز تهیه برگر بوقلمون

 

یکی از انواع برگرها می باشد ولی مقوی و خوشمزه تر است زیرا بوقلمون نسبت به گوشت قرمز بسیار مقوی تر و دارای کلسترول کمتری می باشد. بوقلمون در هنگام طبخ حجم خود را از دست نمی دهد اما این تنها مزیت این گوشت نیست در بحث خواص آنقدر پیشتاز است که به گوشت معجزه نیز معروف است همیشه تهیه و خوردن برگر یکی از لذت بخش ترین قسمت های آشپزی در منزل است و چقدر خوب است ما خودمان در منزل این برگرها را تهیه کنیم تا خود و خانواده غذاهای سالم بخوریم و از مضرات فست فودهای چرب دوری کنیم. اما از خواص بوقلمون می توان به تناسب اندام اشاره کرد زیرا منبع غنی از پروتئین هاست، سطح خون را کنترل می کند پس برای بیماران دیابتی بسیار مفید است، بهبود عملکرد روده، کمک به کاهش کم خوابی از هزاران خواص بوقلمون می باشد. امروز در پارسی دی برگر بوقلمون با سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت بوقلمون۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
جعفری۱/۲ پیمانه
سیر۱ حبه
پودر سیر۱ ق غذا خوری
پودر پیاز۱ ق مربا خوری
نمک۱ ق مربا خوری
فلفل سیاه۱ ق مربا خوری

مواد لازم برای تهیه سس 

ماست۳ ق غذا خوری
مایونز۲ ق غذا خوری
خیار شور رنده شده۱.۵ ق غذ خوری
جعفری خرد شده۱.۵ ق غذ خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه برگر بوقلمون با سس مخصوص

مرحله اول: تهیه سس

ابتدا کار سس مخصوص را آماده می کنیم بدین ترتیب که تمام مواد سس را داخل کاسه ریخته و هم بزنید تا یکدست شود سپس داخل یخچال بگذارید تا خنک بماند.

مرحله دوم: آماده سازی گوشت بوقلمون

ابتدا گوشت بوقلمون را خرد کنید و داخل غذاساز و یا چرخ گوشت ریخته و چرخ کنید بهتر است برای انسجام بیشتر دو الی سه بار گوشت را چرخ کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد برگر

پیاز دستور را نگینی ریز خرد کنید سپس به همراه گوشت چرخ شده و دیگر مواد و ادویه ها خوب مخلوط کنید تا یکدست شده و مواد به یکسانی پخش شود سپس روی کاسه مواد سلفون کشیده و برای نیم ساعت تا یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا مزه ها به خورد گوشت برود.

مرحله چهارم: تهیه برگر بوقلمون

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس از مواد برگر بردارید و با کمک دستگاه برگر زن یا با دست به شکل گرد به آن فرم دهید و داخل تابه معمولی یا گریل سرخ کنید و طرف دیگر را نیز گریل کرده و بعد از سرخ شدن داخل نان مخصوص برگر بگذارید و سس مخصوص را روی آن بریزید و با کاهو و سس سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت برگر بوقلمون

  1. نکته مهم این برگر استفاده از پیاز ریز خرد شده به جای پیاز رنده شده می باشد زیرا پیاز رنده شده آب انداخته و برگر را شل می کند.
  2. افزودن سیر به مواد برگر دلخواه است و می توانید حذف کنید.
  3. به دلخواه در هنگام گریل کردن می توانید یک پنیر ورقه ای روی برگر قرار دهید.
  4. می توانید برگر را فریزر کنید و هر موقع که خواستید از یخچال خارج کنید و سرخ کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه برگر بوقلمون خانگی سالم و خوشمزه با سس مخصوص برگر
4.5 (90%) 2 votes