طرز تهیه خورش بوقلمون با لپه و رب گوجه فرنگی، مجلسی به روش رستورانی

دستور پخت خورش بوقلمون با لپه

طرز تهیه خورش بوقلمون با لپه

 

خورش بوقلمون با لپه یکی از خورشت های بسیار خوشمزه است و مجلسی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و می توانید به راحتی گوشت بوقلمون را جایگزین گوشت خورشتی یا مرغ کنید. این خورشت بوقلمون با لپه طعم و مزه خوبی دارد و شبیه به خورش قیمه است. گوشت بوقلمون برای افراد ورزشکار و بدن ساز گزینه خوبی می باشد زیرا غنی از پروتئین می باشد و برای افراد مبتلا به دیابت نیز مناسب است. شما می توانید رب انار را جایگزین رب گوجه فرنگی کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش بوقلمون با لپه و رب به روش رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش بوقلمون با لپه

  • گوشت بوقلمون ۴۰۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • لپه ۱/۲ پیمانه
  • سیر ۱ حبه
  • زعفران به مقدار لازم
  • آلو ۵ عدد
  • لیموعمانی ۲ عدد
  • سیب زمینی ۲ دد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه خورش بوقلمون با لپه و رب گوجه فرنگی و آلو

مرحله اول: آماده سازی لپه

ابتدا لپه را پاک کنید و برای ۱ ساعت خیس کنید تا کمی پف کند. سپس لپه را با کمی آب و نمک بجوشانید تا نیم پز شود، زیرا زمان پخت گوشت بوقلمون نسبت به سایر گوشت ها زودتر می باشد و بهتر است یکبار لپه را بجوشانید تا بوی بد آن گرفته شود.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت بوقلمون

در ادامه گوشت بوقلمون را به صورت مکعبی خرد کنید و یا می توانید به صورت ران درسته داخل خورش قرار دهید. پیاز بزرگ را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سیر را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید. در انتها گوشت بوقلمون را به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت داده تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله سوم: افزودن لپه

لپه نیم پخت شده را اضافه کنید و به همراه گوشت تفت دهید تا در حین پختن و نرود. رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته و خوش رنگ شود. روی مواد ۲ لیوان آبجوش ریخته و بگذارید روی حرارت کم تا پخته و گوشت و لپه نرم شوند.

مرحله چهارم: پخت خورش بوقلمون با لپه

وقتی گوشت و لپه پخته شدن باید آلو خیس خورده را به همراه کمی زعفران به خورش اضافه کنید. لیموعمانی را از وسط به دو نیم کنید و هسته لیموعمانی را جدا کنید و برای ۱۰ دقیقه داخل آب گرم خیس کرده و به خورش اضافه کنید. در انتها سیب زمینی ها را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید. در انتها نمک خورش بوقلمون با لپه را اندازه کنید و به همراه سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش بوقلمون با لپه، ساده و رستورانی

  1. می توانید از چوب دارچین بجای پودر استفاده کنید.
  2. می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.
  3. به دلخواه از ران یا سینه بوقلمون در تهیه این خورشت می توانید استفاده کنید.
  4. افزودن آلو اختیاری می باشد.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه