طرز تهیه استیک ماهی شیر خوشمزه با سس ویژه به روش رستورانی

طرز تهیه استیک ماهی

 

یکی از سالم ترین غذاها و محبوب ترین استیک ها در دنیا می باشد. استیک ماهی یکی از آسان ترین راه ها برای کباب کردن ماهی است شما می توانید روی کباب پز یا روی تابه گریل این کار را انجام دهید در حالی که استیک گوشت گاو زمان بیشتری برای پخت لازم دارد اما استیک ماهی خیلی زود حاضر می شود. بافت استیک ماهی بسیار نرم و لطیف است. اما برای استیک ماهی بهتر است سراغ ماهی کم تیغ بروید بهترین نوع ماهی برای کباب کردن و استیک، ماهی شیر و سالمون است که هر کدام در دسترس بود می توانید انتخاب کنید اما ماهی شیر بدلیل اینکه در ایران دسترسی بیشتر دارد و رنگ پوست آن سفید است ارجح تر می باشد. اگر عاشق ماهی هستید حتما برای یکبار هم که شده استیک ماهی را تست کنید. امروزه که پزشکان توصیه می کنند کمتر گوشت قرمز مصرف کنید ماهی یکی از بهترین گزینه ها و سالم ترین ها می باشد. ماهی از خواص زیادی برخودار است از جمله: تفویت بینایی، کمک به خواب بهتر، کاهش فشار خون و پیشگیری از ابتلا به ام اس. امروز در پارسی دی استیک ماهی شیر بسیار خوشمزه با سس مخصوص به روش رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ماهی شیر۵۰۰ گرم
لیمو ترش تازه۱ عدد
سیر۳ حبه
نمک و فلفل سیاه و ادویه ماهی و رزماریبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص

تمر هندی۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
آب داغ۱ لیوان
فلفل قرمز۱ ق چای خوری

طرز تهیه استیک ماهی

مرحله اول : برش ماهی شیر

ماهی شیر را خوب پاک کنید و پوستش را گرفته و محتویات شکم را خارج کنید. برای برش ماهی هم می توانید بصورت فیله و طولی برش زد و هم می توان به صورت عرضی و استیکی برش زد. می توانید هنگام خرید بگویید تا مغازه دار ها برایتان ماهی را به صورت استیکی برش بزنند.

مرحله دوم : مرینت کردن ماهی

ماهی را داخل یک ظرف گذاشته و با مقداری نمک و فلفل سیاه و رزماری و سیر های خرد شده و ادویه ماهی خوب ماساژ دهید و برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله سوم : گریل کردن استیک ماهی

برای گریل کردن می توانید از تابه گریل به روی اجاق گاز یا به روی دستگاه کباب پز استفاده کنید. داخل تابه گریل را با روغن زیتون کمی چرب کنید سپس ماهی را داخل تابه گریل قرار دهید تا حسابی پخته شوند هر دو طرف ماهی را سرخ کنید.

مرحله چهارم : تهیه سس مخصوص استیک ماهی

تمرهندی را داخل آبجوش حل کنید و اجازه دهید تا حل شود سپس از صافی رد کنید. آب بدست آمده از تمر هندی را داخل یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید و فلفل قرمز و رب به آب تمرهندی اضافه کنید و برای ۵ دقیقه روی حرارت بگذارید تا سس غلیظ شود.

مرحله آخر

روی استیک ماهی لیمو ترش تازه ریخته و سس را کنار استیک بریزید و می توانید سبزیجات بخارپز مانند کلم بروکلی یا ذرت یا آوکادوو را کنار استیک ماهی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت استیک ماهی

  1. مهم ترین نکته در تهیه استیک ماهی این می باشد که نباید زمان زیادی صرف مرینت کردن بگذارید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه کافی است زیرا باعث می شود بافت ماهی نرم شود.
  2. برای تهیه سس می توانید از سس های حاضری تمرهندی نیز استفاده کنید.
  3. برای مرینت کردن ماهی می توانید از هر ادویه و طعم هایی که دوست دارید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه