طرز تهیه مرغ کنتاکی خانگی خوشمزه رستورانی و اسپایسی در منزل

طرز تهیه مرغ کنتاکی

مرغ کنتاکی یکی از غذاهای خوشمزه و معروف امریکایی است که همانطور که از نامش مشخص است با مرغ تهیه می شود. این غذای خوشمزه به دلیل طعم خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است. در ایران این غذا را نام های کی اف سی یا مرغ سوخاری هم می شناسیم.با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر مرغ کنتاکی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری مرغ کنتاکی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه مرغ کنتاکی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

پیاز۲ پیمانه
سیر۲ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید۱ پیمانه
چوب دارچین۱ عدد
سینه یا ران مرغ۶ تکه
آبلیمو۱  ق غذا خوری
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
پودر سوخاری یا پودر کنتاکی۱ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ کنتاکی

1مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا اگر پوست مرغ ها را نگرفته اید می گیرید و آن ها را می شوییم و در یک قابلمه ای ۴ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا بجوش بیاید سپس مرغ ها را در آن قرار می دهیم و زمانی که مرغ ها را در آب جوش می گذاریم از جوش می افتد صبر می کنیم تا مجددا به جوش بیایدو با قاشق کف های روی آب را می گیرییم و بیرون می ریزیم

2مرحله دوم: پخت مرغ

در ادامه۱ عدد از پیازها را نیز پوست می گیریم و می شوییم وداخل قابلمه می گذاریم، همچنین  ۱عدد از سیرها را پوست می گیریم و به همراه یک عدد چوب دارچین داخل مرغ می اندازیمو به مدت ۲۰ دقیقه اجازه میدهیم تا با حرارت ملایم مرغ نیم پز شود.

3مرحله سوم: طعم دار کردن مرغ

مرغ نیم پز را از قابلمه خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا سرد شود.سپس در کاسه ای مرغ ها را قرار می دهیم و سیر باقی مانده را پوست می گیریم و با رنده ریز رنده می کنیمو ۱ عدد از پیازها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و رنده درشت می کنیم روی مرغ ها می ریزیم و زعفران دم کرده را با آبلیمو روی مواد می ریزیم و خوب زیر رو می کنیم دقیقا مانند زمانی که جوجه را می خواهیم طعم دار کنیم. روی کاسه را سلفون می کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال می گذاریم تا مرغ کاملا طعم دار شود

4مرحله چهارم: کنتاکی کردن مرغ

در یک کاسه پودر کنتاکی را میریزیم و یا می توانید از پودر سوخاری استفاده کنید و در کاسه ای دیگر آرد سفید را داریم و تخم مرغ ها را می شکنیمو زعفران دم کرده روی آن می ریزیم و خوب هم میزنیم،سپس قلم مو آشپزی را داخل روغن زیتون می زنیم و بعد روی مرغ ها خنک شده می کشیم تا کاملا آغشته به روغن شوند و بعد در کاسه ای بزرگ قرار می دهیم.

5مرحله پنجم: سرخ کردن مرغ

در تابه ای روغن می ریزیم به میزانی که مرغ ها در آن تغریبا شناور باشند و روی حرارت کم می گذاریم تا داغ شود. تا داغ شدن روغن مرغ ها را ابتدا در آرد سفید کاملا می غلتانیم تا کاملا با آرد پوشیده شود بعد در تخم مرغ می غلتانیمو در آخر در پودر کنتاکی ( یا پودر سوخاری ) می غلتانیم و در بشقاب می گذاریم سپس به مدت ۱۵ الی ۲۰ صبر می کنیم تا مواد خوب به خورد تکه مرغ ها برود ، سپس در روغن داغ شده مرغ ها را به آرامی قرار می دهیمو حرارت را ملایم می کنیم تا در ۱۰ دقیقه در  هر دو طرف مرغ ها سرخ شوند و آن وقت مرغ ها را در روی دستمال های که روغن را جذب می کنند قرار می دهیم و در دیس می چینیم و با سیب زمینی سرخ شده تزئین می کنیم و با سس کچاب نوش جان کنید.

فوت فن های دستور پخت مرغ کنتاکی

  1. اگر ساق مرغ استفاده می کنید نباید مدت زمان پخت بیشتر از ۳۰ دقیقه باشد.
  2. به جای آرد سفید از آرد گندم نیز می توانید استفاده کنید.
  3. حتما از پودر پانکو یا سوخاری درشت در مرحله آخر استفاده کنید.
  4. می توانید مرغ ها را داخل سرخکن بدون روغن نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید

از
321
دیدگاه

  • رضا نخستین ۲ سال پیش

    خیلی ممنون هستم مچکرم ❤️❤️

    پاسخ