طرز تهیه ترشی بلال بزرگ به صورت حلقه ای خیلی خوشمزه و شیک برای پذیرایی

دستور تهیه ترشی بلال

طرز تهیه ترشی بلال

 

ترشی بلال یکی از ترشی های بسیار خوشمزه و ساده و راحت است که با بلال خرد شده تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و یکی از ترشی های مجلسی می باشد که می توانید برای مهمانی و مجالس گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید با چند قلم مواد این ترشی را به صورت حلقه ای تهیه کنید. ذرت یکی از محبوب ترین غلات در جهان است که که انواع و اقسام مختلفی دارد. ذرت ها سرشاز از فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد مهعدنی و آنتی اکسیدان است. ذرت به طور معمول در رنگ زرد است ولی در رنگ های مختلف مثل قرمز و نارنجی و بنفش و آبی و سفید نیز وجود دارد. شما می توانید با بلال مکزیکی این ترشی را تهیه کنید و در کنار بیشتر غذا ها سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی بلال را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی بلال

  • بلال ۱ کیلوگرم
  • سیر ۳ حبه
  • فلفل ۱ عدد
  • نمک ۱ ق غذا خوری
  • شکر ۲ ق غذا خوری
  • سرکه به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی بلال خوشمزه و ساده و شیک به صورت حلقه ای

مرحله اول: آماده سازی مواد

در ابتدا باید بلال را پوست بگیرید و بشورید و خشک کنید. شما می توانید از بلال مکزیکی یا شیر بلال استفاده کنید ولی به شما پیشنهاد می شود از بلال مکزیکی استفاده کنید زیرا هضم راحت دارد و نرم تر است. سیر ها را پوست بگیرید. فلفل ها را بشورید و خشک کنید.

مرحله دوم: پخت بلال

بلال ها را به صورت درست داخل یک قابلمه بزرگ قرار دهید و به آن آب و نمک و شکر را اضافه کنید و برای ۲ ساعت بگذارید تا کاملا پخته و نر شوند. بهتر است هر چندگاهی چک کنید تا آب داخل قابلمه تمام نشود و هر چند گاهی بلال ها را جابجا کنید.

مرحله دوم: خرد کردن مواد

بعد از دو ساعت بلال ها را از آب خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود و بعد با کمک یک چاقو تیز به صورت حلقه ای در قطر دلخواه آن ها را برش بزنید و بگذارید تا کمی خشک شود. یک شیشه تمیز را که از قبل شسته و استریل کردید و خشک شده است را بردارید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی بلال بزرگ حلقه ای

حالا باید به صورت لایه ای بلال و سیر و فلفل را داخل شیشه بریزید و شیشه را خوب پر کنید و بعد آن را با کمک سرکه پر کنید تا روی بلال ها را کاملا بگیرد. سپس درب شیشه را خوب بسته و محکم کنید و ۱ هفته در دمای محیط یا بالکن قرار دهید تا برسد و آماده شود.

نکات کلیدی در تهیه ترشب بلال بزرگ به صورت حلقه ای برای مهمانی

  1. اضافه کردن شکر باعث می شود بلالب ها بعد از پخت نرم تر شوند.
  2. حتما ترشی را باید در یخچال نگهداری کنید.
  3. افزودن فلفل به ذائقه شما بستگی دارد.
  4. از سرکفخ قرمز استفاده کنید تا ترشی تند و تیز نشود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ترشی بلال بزرگ به صورت حلقه ای خیلی خوشمزه و شیک برای پذیرایی
3.5 (70%) 8 votes