طرز تهیه نان نارگیلی خانگی رولی با آرد فانتزی مرحله به مرحله

طرز تهیه نان نارگیلی

 

نان رول نارگیلی یکی از خوشمزه ترین نان های صبحانه و عصرانه می باشد که به راحتی تهیه می شود و گزینه مناسبی برای یک دورهمی ساده می باشد اگر شما طعم و مزه نارگیل را دوست دارید به شدت عاشق این نان با بافت پنبه ای و نرم خواهید شد شما می توانید این نان را به صورت رولی تهیه کنید و در بین آن از فیلینگ خاصی استفاده کنید و یا می توانید داخل یک قالب لوف یا تست قرار دهید. بهتر است برای تهیه نان نارگیلی از آرد فانتزی استفاده کنید. امروز در پارسی دی نان نارگیلی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد نان فانتزی۲۳۰ گرم
خمیر مایه۵ گرم
شکر۳۰ گرم
روغن مایع۲۵ گرم
بهبود دهنده۲ گرم
شیر ولرم۱۰۵ تا ۱۱۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
نمک۱ پنس

مواد لازم برای مواد میانی

کره۳۵ گرم
پودر نارگیلبه مقدار لازم
شکر۲ ق غذا خوری

طرز تهیه نان نارگیلی خانگی رولی با آرد فانتزی

مرحله اول: عمل آوری خمیر

اگر از خمیرمایه فوری استفاده می کنید این مرحله را حذف کنید ولی اگر خمیر مایه شما فوری نبود خمیر مایه را با ۱ ق غذا خوری شکر و نصفی از شیر ولرم مخلوط کنید و روی ظرف را بپوشانید و  ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کف کند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

تخم مرغ را به همراه خمیرمایه عمل آمده و مابقی شیر و شکر و روغن مایع و بهبود دهنده و نمک اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند سپس شروع به افزودن آرد کنید مقدار آرد تقریبی است و ممکن است بیشتر مصرف شود پس تا جایی اضافه کنید که خمیر وسط کاسه جمع شود.

مرحله سوم: استراحت خمیر

خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود سپس روی خمیر را پوشانده و برای ۲۰ دقیقه برای استراحت اول داخل دمای محیط آشپزخانه استراحت دهید سپس خمیر را کمی ورز دهید و با کمک وردنه روی سطح آردپاشی خمیر را باز کنید.

مرحله چهارم: رول کردن نان

کره را از قبل داخل دمای محیط قرار دهید تا کمی نرم شود سپس روی سطح خمیر کره را پخش کنید و پودر نارگیل روی کره بپاشید و حالا با کمک چاقو یا کاتر برش های نواری بزنید و هر برش را رول کنید و برش ها را داخل یک قالب مربع یا گرد قرار دهید و روی خمیر را بپوشانید و برای ۱ ساعت استراحت دهید تا حجیم شود.

مرحله پنجم: پخت نان رولی نارگیلی

در ادامه روی خمیر را با کره قبل از گذاشتن در فر رومال کنید و در داخل فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه قرار دهید تا نان ها پخته شوند بسته به نوع فر زمان ممکن است از ۲۰ تا ۴۰ دقیقه متغیر باشد بعد از خارج کردن از فر با عسل رقیق شده یا شربت بار یا گاناش شکلاتی و پودر نارگیل تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان نارگیلی

  1. بهتر است برای رسیدن به نتیجه دلخواه حتما مواد با ترازو وزن شود.
  2. شما می توانید نان را به شکل های مختلف مانند گیسو و یا دایره هایی که با فیلینگ کره و نارگیل پر شده تهیه کنید.
  3. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  4. می توانید در انتها برای خوش رنگ شدن سطح نان، گریل را روشن کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه