طرز تهیه حلوای میکادو مجلسی به صورت رولی و رولتی روی نان میکادو

طرز تهیه حلوا میکادو مجلسی , دستور حلوا میکادو به صورت تخته ای و رولی , xvc jidi pg h ld hn

 

یکی از انواع حلواهای مجلسی ایرانی است که مانند حلوای آرد گندم برای مراسم های عزا استفاده می شود. با استفاده از نان میکادو حلوا به صورت رولت در میاید که هم ظاهر مجلسی تری دارد هم مصرف آن راحت تر می شود.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۱۰ نفر حلوای میکادو تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری حلوای میکادو تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش حلوای میکادو با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

کره۵۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
گلاب۱/۴ پیمانه
نان میکادو۴ عدد
آرد نان سنگک۲۵۰ گرم
روغن مایعبه اندازه کافی
زعفران۱ قاشق سوپ خوری
هل سبز۱/۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه حلوای میکادو

برای تهیه حلوا میکادو ابتدا آرد را در تابه ای می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم و مرتب تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود و رنگ آن خرمایی روشن شود و بعد تابه را از روی حرارت بر می داریم و به تفت دادن هنوز ادامه می دهیم

تا کمی ظرف خنک شود، زیرا همچنان تابه داغ است و اگر آرد را رها کنیم ممکن است آرد بسوزد.سپس آرد را رها می کنیم و می گذاریم تا ۳۰ دقیقه بعد کاملا خنک شود و الک می کنیم تا اگر گلوله ای در آرد بوجود آمده است الک شود.

سپس ۳۷۵ میلی لیتر آب در قابلمه ای می ریزیم و شکر را به آن می افزاییم و روی حرارت ملایم می گذاریم و هم می زنیم تا شکر در آب کاملا حل شود و شروع به جوشیدن کند و آن وقت زعفران، گلاب را اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم.

قابلمه را از روی حرات بر می داریم و کنار می گذاریم.در تابه ای بزرگ کره و روغن مایع را با هم می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شود و بعد آرد تفت داده شده را به آن می افزاییم و مرتبا هم می زنیم تا روغن و کره در آرد حل شوند.

آن گاه شربت و هل را کم کم به مایه حلوا اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا مخلوط هم شوند و بعد از روی حرارت تابه را بر می داریم و کنار می گذاریم.دقت کنید که حلوای میکادو از باقی حلوا ها کمی شل تر است.

پس از آماده کردن حلوا یک عدد نان میکادو را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و حلوای داغ را روی آن می ریزیم و با پالت روی سطح نان را صاف می کنیم و بعد نان را رول می کنیم باقی حلوا و نان را به همین صورت آماده می کنیم

پس از اینکه کار ول کردن نان ها به اتمام رسید ، آنها را به مدت ۲۰ دقیقه در دمای محیط می گذاریم تا خنک شود. پس از گذشت ۲۰ دقیقه رولت های حلوا را به شکل حلقه ای برش می زنیم و در ظرف مورد نظر می چینیم.نوش جان

از
58
دیدگاه