طرز تهیه فرنی نارگیلی ساده، خوش طعم و زعفرانی با آرد و نشاسته

طرز تهیه فرنی نارگیلی

 

یکی از انواع فرنی ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید هم برای خود و هم کودکان این دسر خوشمزه ساده را تهیه کنید، آماده کردن فرنی کار بسیار راحتی است تاریخچه دقیقی از فرنی مشخص نیست ولی این دسر جذاب در طعم و مزه های مختلف در هند و پاکستان نیز تهیه می شود شما می توانید این فرنی را تک رنگ یا دو رنگ تهیه کنید و مهم ترین نکته تهیه آن هم زدن است تا بوی خامی آرد گرفته شود فرنی برای کودکانی که تازه غذا می خورند بسیار مفید است همچنین برای بزرگسالان نیز غذای مقوی و ساده ای می باشد و می توانید برای ماه مبارک رمضان این فرنی خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فرنی نارگیلی با پودر نارگیل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد برنج۱ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۱/۲ ق غذا خوری
پودر نارگیل۲ ق غذا خوری
شکر۱.۵ ق غذا خوری
شیر۱ پیمانه
گلاب۲ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
پودر پسته و پودر نارگیل و گل محمدیبه مقدار لازم

طرز تهیه فرنی نارگیلی با پودر نارگیل

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا همه مواد خشک را مثل آرد برنج، نشاسته ذرت، پودر نارگیل و شکر را داخل قابلمه بریزید و بعد روی حرارت قرار دهید سپس شیر سرد را کم کم به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا آردها گلوله نشوند شما می توانید مقادیر را دو برابر کنید تا مقدار بیشتری فرنی تهیه کنید.

مرحله دوم: افزودن گلاب

حرارت باید متوسط باشد و مدام هم بزنید تا کم کم فرنی شروع به غلیظ شدن کند دقت کنید هم زدن زیاد باعث گرفتن بوی خامی آرد و نشاسته می شود و در نتیجه فرنی خوشمزه تری خواهید داشت بعد از غلیظ شدن گلاب را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه فرنی نارگیلی دو رنگ

بعد از افزودن گلاب ۲۰ دقیقه دیگر هم بزنید تا به غلظت دلخواه برسید سپس کاسه های سرو را بردارید و مقداری از فرنی ساده سفید را داخل آن بریزید و تا نصفه پر کنید سپس داخل یخچال قرار دهید تا کمی خنک شود در همین حین کمی زعفران به باقی مانده فرنی نارگیلی اضافه کنید و هم بزنید تا زعفران رنگ باز کنید سپس با ملاقه روی فرنی سفید رنگ بریزید و با پودر پسته و نارگیل و گل محمدی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت فرنی نارگیلی

  1. زعفران غلیظ دم کرده حدود ۱ ق غذا خوری کافی می باشد و بعد از افزودن زعفران ۱ دقیقه بگذارید روی حرارت بماند.
  2. می توانید مقدار پودر نارگیل را بیشتر بریزید.
  3. اگر دوست دارید فرنی نارگیلی شما خامه ای باشد در انتهای پخت بعد از افزودن گلاب کمی وانیل به همراه ۲ ق غذا خوری خامه صبحانه اضافه کنید.
  4. زیاد نگذارید فرنی نارگیلی غلیظ شود زیرا بعد از خنک شدن بیشتر خودش را می گیرد و سفت می شود.
  5. نارگیل تازه و آسیاب شده استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه فرنی نارگیلی ساده، خوش طعم و زعفرانی با آرد و نشاسته
4.3 (86.67%) 3 votes