طرز تهیه کدو سوخاری ترد و خوشمزه و ساده بدون نیاز به فر

طرز تهیه کدو سوخاری

 

یکی از انواع سوخاری ها می باشد که خیلی سالم و خوشمزه می باشد این سوخاری برای افراد وگان و گیاه خوار بسیار مناسب است کدو سوخاری می توان یک پیش غذا یا یک میان وعده بسیار خوب باشد شما می توانید در کنار کدو سوخاری سبزیجات دیگر را نیز استفاده کنید و یک وعده سالم غذایی تهیه کنید. این غذا خیلی ترد و خوشمزه است در عین حال کالری کمی دارد شما می توانید با استفاده از کدو سوخاری غذای خوب و مفیدی تهیه کنید زیرا کدو دارای خواص زیادی از جمله مناسب برای کاهش وزن، بهبود سلامت قلب، بهبود سلامت چشم، کمک به کنترل دیابت، کمک به درمان آسم، کاهش فشار خون از هزاران خواص خوب کدو سبز می باشد. امروز در پارسی دی کدو سوخاری ترد و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کدو سبز۴ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد۱/۲ پیمانه
پودر سوخاری۱ پیمانه
نمک، فلفل سیاه ببه مقدار لازم

طرز تهیه کدو سوخاری ترد بدون فر

مرحله اول: آماده سازی کدو

کدو سبزها را پوست بگیرید بهتر است برای پوست کردن کدوها از پوست کن استفاده کنید تا پوست کمتری ازش برود و یا اگر پوست خیلی نازکی دارد می توانید با پوست سوخاری کنید سپس به ابعاد و شکل دلخواه برش بزنید.

مرحله دوم: پخت کدو

برای اینکه کدوها کاملا مغز پخت شود بهتر است برای چند دقیقه آن را بجوشانید برای این کار داخل یک قابلمه مقداری نمک و آب بریزید تا به جوش بیاد سپس وقتی به جوش آمد کدوها را داخل آب در حال جوش بریزید و بعد از ۵ الی ۷ دقیقه آبکشی کنید.

مرحله سوم: سوخاری کردن کدو ها

داخل یک کاسه تخم مرغ ها را بریزید و با چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شود سپس آرد و پودر سوخاری و نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و بعد کدو ها را ابتدا در تخم مرغ و سپس در مخلوط آرد بزنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کدو سوخاری

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس کدو های سوخاری شده را داخل روغن خوب سرخ کنید تا طلایی و مغز پخت شود هر چندگاهی آن ها را زیر و رو کنید سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود سپس به همراه سس دلخواه این کدو سوخاری ها خوشمزه را میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کدو سوخاری

  1. شما با همین روش می توانید سبزیجات دیگر مانند قارچ یا بادمجان را نیز سوخاری کنید.
  2. اگر دوست دارید لایه سوخاری ضخیم تر باشد مرحله سوخاری را دو بار انجام دهید بدین صورت که مجدد در تخم مرغ و سوخاری بزنید.
  3. می توانید فقط از پودر سوخاری استفاده کنید و آرد را حذف کنید.
  4. اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید کمی پودر سیر داخل مخلوط آردها بریزید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کدو سوخاری ترد و خوشمزه و ساده بدون نیاز به فر
5 (100%) 3 votes