طرز تهیه سوپ لپه ساده و خوشمزه با گوشت و سبزیجات

طرز تهیه سوپ لپه

 

سوپ ها یکی از قدیم ترین خوراک ها بوده. سوپ ها برای زمان هایی که ذکام هستید بسیار مفید هستند و همچنین می توانند یک پیش غذای کامل و خوشمزه نیز باشند. سوپ لپه هم یکی از سوپ های خوش رنگ و مزه است که هم با گوشت و هم بدون گوشت برای گیاهخواران و یا کسانی که ممنوعیت مصرف گوشت دارند مورد استفاده قرار می گیرد. سوپ لپه دارای پروتئین گیاهی و حیوانی است که  در کنار نان سوپ می تواند یک وعده غذایی رژیمی و کامل باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوپ لپه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت قرمز۲۵۰ گرم
لپه۲۰۰ گرم
هویج۱ عدد
تره فرنگی۱ عدد
کرفس۱ ساقه
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
آویشن۱/۲  قاشق چای خوری
جعفری۴ شاخه
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ لپه با گوشت

مرحله اول: آماده سازی مواد اولیه

ابتدا هویج، پیاز، سیر، کرفس و تره فرنگی را خرد می کنیم و آماده می گذاریم. لپه را پاک کرده می شوییم و به مدت ۴ ساعت در آب ولرم خیس می کنیم و دو مرتبه هم آب آن را عوض می کنیم.

مرحله دوم: پخت گوشت و سبزیجات

قابلمه مناسبی را روی حرارت گذاشته و گوشت، پیاز، سیر، لپه هویج، کرفس، تره فرنگی را داخل قابلمه ریخته و روی مواد را آب جوش می ریزیم حدودا ۲ لیتر و اجازه می دهیم تا به جوش بیاید حالا کفی اگر روی سطح آب جمع شده را با یک کفگیر جمع کرده و دور می ریزیم. حالا درب قابلمه را می بندیم تا پخت کامل گوشت.

مرحله سوم: افزودن جعفری

حالا که گوشت و کلیه مواد پخته و نرم شده اند جعفری و آویشن را افزوده و و در این مرحله باید سوپ را پوره کنیم اول تکه های گوشت را از قابلمه خارج کرده و بعد ابن کار را با مخلوط کن یا گوشت کوب برقی انجام می دهیم و بعد دوباره روی حرارت می گذاریم تا به غلظت مناسب برسد.

مرحله چهارم: افزودن گوشت

حالا گوشت را به سوپ می افزاییم و نمک و فلفل سوپ را اندازه می کنیم در ظرف زیبایی ریخته و با جعفری، نان و یا گوشت ریش شده تزئین می کنیم و نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت تهیه سوپ لپه

  1. برای تهیه این سوپ به شکل گیاهی همین مراحل را فقط با حذف گوشت انجام دهید.
  2. برای زیبا تر شدن رنگ سوپ کمی زعفران و یا رب هم می توانید اضافه کنید.
  3. اگر تمایل به پوره کردن سوپ نداشتید سبزیجات را به صورت منظم و یکدست خرد کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه