طرز تهیه مرغ برشته شده زعفرانی خوشمزه و رستورانی با رب در فر

طرز تهیه مرغ برشته

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه می باشد که نیاز به کمی حوصله و ترکیب کردن مواد مرینت دارد تا شما یک مرغ برشته شده به همراه سبزیجات داشته باشید. شما برای تهیه مرغ برشته باید از فر استفاده کنید ولی اگر فر ندارید می توانید روی گاز خودتان فر دست ساز بسازید برای این کار دو قابلمه را داخل هم قرار دهید قابلمه روحی بهتر است زیرا گرما را زودتر منتقل می کند دقت کنید کف قابلمه ها نباید با هم برخورد داشته باشند این کار مانند فر عمل کرده و مرغ برشته خواهید داشت. امروز یک ترکیب فوق العاده برای مزه دار کردن مرغ به شما یاد خواهیم داد که شما بهتر است از یک مرغ با وزن کوچک یا ران مرغ استفاده کنید. امروز در پارسی دی مرغ برشته شده زعفرانی خوشمزه و رستورانی با رب در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

ران مرغ۴ عدد
ماست چکیده۳ ق غذا خوری
رب۱ ق غذا خوری
روغن زیتون۱/۲ پیمانه
نمک۱ ق چای خوری
فلفل سیاه۱/۳ ق چای خوری
فلفل قرمز۱/۳ ق چای خوری
فلفل پاپریکا۱/۳ ق چای خوری
پودر سیر۱ ق چای خوری
پودر پیاز۱ ق چای خوری
زعفران دم کرده۲ ق غذا خوری
آب لیموترش۳ ق غذا خوری
سس خردل۱ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه سبزیجات

سیر۵ حبه
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۳ عدد
گوجه۳ عدد
هویج۲ عدد
کدو سبز۲ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
سبزی معطر مانند رزماری و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ برشته شده زعفرانی با رب در فر

مرحله اول: تهیه سس مرینت مخصوص

ابتدا داخل یک کاسه ماست و رب و سس خردل و آب لیموترش و تمام ادویه ها و به همراه زعفران و نمک و روغن زیتون بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند این از سس مرینت فوق العاده ما.

مرحله دوم: مزه دار کردن مرغ برشته

حالا ران مرغ را خوب شسته و با دستمال خشک کنید تا مرطوب نباشد سپس با چاقو روی ران خط های عمیق ایجاد کنید تا سس بتواند آن را به خوبی مزه دار کند حالا ران مرغ را داخل سس بزنید و آن را با سس مزه دار شده خوب کاور کنید سپس داخل یک کاسه گذاشته و روی آن را بپوشانید و برای ۲ الی ۳ ساعت استراحت دهید تا مزه دار شود.

مرحله سوم: آماده سازی سبزیجات

در ادامه باید سبزیجات را آماده کنید دقت کنید همه سبزیجات باید یک اندازه خرد شوند. سیب زمینی را خوب شسته و با پوست خرد کنید و در ادامه همه سبزیجات را خوب خرد کرده داخل کاسه سس بریزید و کمی سبزیجات معطر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سبزیجات با باقی مانده سس مزه دار شود.

مرحله چهارم: پخت مرغ برشته در فر

حالا سبزیجات مزه دار شده را کف سینی فر بریزید و توری مخصوص فر را روی سینی قرار دهید و روی کل سینی را فویل بپوشانید و در فر از قبل گرم شده برای نیم ساعت در دمای ۲۲۰ درجه قرار دهید سپس فویل را برداشته و برای ۴۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه بگذارید تا مرغ پخته و طلایی شود این هم از مرغ برشته و خوشمزه ما نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت مرغ برشته شده رستورانی

  1. هر چقدر مرغ زمان بیشتری در سس بماند خوشمزه تر می شود.
  2. از فر برقی و توستر می توانید استفاده کنید ولی باید یک توری مناسب با سینی داشته باشید.
  3. این خوراک خوشمزه همراه با نان فوق العاده می شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه