طرز تهیه کیک آناناس برگردان خانگی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک آناناس برگردان

 

برگردان یکی از کیک های خوشمزه بین المللی است که برای کشور تایوان می باشد اما در زمان گذشته و در سال ۱۹۳۰ تایوان به سومین کشور صادر کننده آناناس تبدیل شد اما به قدری آناناس در این کشور زیاد شد تا نانواها تصمیم گرفتند از مازاد این محصول در شیرینی پزی استفاده کنند و تبدیل به یک سوغات پر فروش تایوان شد. اما کیک آناناس برگردان یکی از روش های جدید برای تهیه کیک می باشد که بسیار خوشمزه بوده و ظاهر زیبایی دارد. در سال ۱۹۰۳ شرکت  JIM DOLE یکی از بزرگ ترین محصولات تهیه کمپوت می باشد که در ابتدا زیاد طرفدار نداشت تا در سال ۱۹۱۱ یکی از مهندسین به طور اتفاقی آناناس را برش داد و آماده مصرف کرد و به همین دلیل شرکت کمپوت سازی برای تبلیغ مسابقه ای برگزار کرد که باید دستور پختی ابداع کنند تا از کمپوت برش خورده آناناس استفاده شده باشد در طول مسابقه مردم آمریکا هزاران رسپی را برای شرکت فرستادند که دو هزار و پانصد رسپی کیک برگردان آناناس بود که رسپی آن جزء پر طرفدار ترین نوع کیک ها در قرن بیستم شد. امروز در پارسی دی کیک آناناس برگردان خانگی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کمپوت آناناس حلقه شده۱ قوطی
کره۵۰ گرم
شکر قهوه‌ای۷۰ گرم
آب کمپوت۳/۴ پیمانه و ۱ ق غذا خوری
روغن‌مایع۱۲۰ گرم
شکر سفید۱۲۰ گرم
تخم‌مرغ۳ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری
شیر۱/۴ پیمانه
آرد الک شده۲۵۰ گرم
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک آناناس وارونه مجلسی

مرحله اول : تهیه فیلینگ کیک

آناناس ها را از قوطی خارج کنید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود سپس کره را داخل قالب ریخته و به آن شکر قهوه ای و ۱ ق غذا خوری آب کمپوت اضافه کنید و بمدت ۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه فر قرار دهید تا کره ذوب شود سپس از فر خارج کنید و هم بزنید تا شکر و کره با هم کاملا مخلوط شوند سپس آناناس را کف قالب به شکل دلخواه بچینید (روی هم نباید قرار بگیرند یک لایه کافی می باشد.)

مرحله دوم : هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را داخل کاسه شکسته و به همراه وانیل و شکر با همزن برقی بمدت ۵ دقیقه بزنید تا کشدار و حجیم شود سپس به ترتیب روغن و آب کمپوت و شیر را افزوده و با اضافه کردن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم : تهیه مایه کیک آناناس برگردون

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود سپس به تدریج به مواد کیک افزوده و با لیسک هم بزنید تا کاملا یکدست شوند سپس فر را روشن کنید تا گرم شود.

مرحله چهارم : پخت کیک آناناس برگردان

در ادامه مواد کیک را داخل قالب ریخته و قالب را در فر گرم شده بمدت ۴۵ الی ۵۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود حتما بعد از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری بدهید بعد از پخت از فر خارج کنید و بمدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا لایه کاراملی خودش را بگیرد سپس به آرامی کیک را از قالب خارج کنید و داخل حفره ها آناناس را با بریلو یا گیلاس پر کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک آناناس برگردان 

  1. به دلخواه می توانید مقداری آناناس خرد شده داخل کیک نیز بریزید.
  2. می توانید در زمانی که آناناس را می چینید داخل حفره های آناناس گیلاس قرار دهید تا پخته شوند.
  3. قالب گرد به سایز ۱۸ برای این کیک مناسب است.
  4. سعی کنید از شکر قهوه ای رنگ روشن استفاده کنید تا ظاهر کیک نیز زیبا شود.
  5. اگر یکی از آناناس ها به کف ظرف چسبیده بود با احتیاط آن را برداشته و سرجایش قرار دهید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه

  • Silvia ۱۰ ماه پیش

    ُسلام من عاشق کیک آناناس هستم لطفا راهنمایی میکنید به جای شیر کلا میتونم آب آناناس بریزم و اگر بتونم آیا باید از میزان شکر کم کنم و نمیخوام کف قالب آناناس بچینم میتونم خورده کمپوت آناناس بریزیم و چه مقدار؟؟ دست شما درد نکنه هر کیکی که از سایت شما درست کردم عالی شده

    پاسخ