طرز تهیه کیک هلو برگردان ساده و مجلسی با سس کاراملی در فر

طرز تهیه کیک هلو برگردان

 

یکی از انواع کیک ها می باشد که با میوه هلو تهیه می شود کیک های هلو برگردان امروزه بسیار ترند شدند و ظاهر بسیار مجلسی و شیکی دارند و برای مهمانی ها بسیار مناسب هستند. در تهیه این کیک ها بجای آنکه میوه وسط کیک داخل مواد ریخته شود با یک سس کف قالب قرار می گیرد و بعد از پخت مانند تصویر می شود در تهیه این کیک ها قالب و آماده کردن مواد مهم ترین نکته آن می باشد تا بتوانید به راحتی آن را برگردانید و تیکه های میوه روی کیک باقی بمانند و به راحتی از قالب جدا شوند. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک هلو برگردان با سس کارامل در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
روغن۱/۲ پیمانه
آرد۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱  ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
هلو۵ عدد

مواد لازم برای کارامل

شکر۱ پیمانه
آب سرد۲ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک هلو برگردان با سس کارامل در فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد کیک را از قبل شروع کار در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند سپس فر را با ۱۸۰ درجه روشن کنید تا ۱۵ دقیقه گرم شود در ادامه آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: تهیه کارامل

در ادامه هلو ها را شسته و از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را جدا و برش بزنید سپس کف ظرف مورد نظر کاغذ روغنی انداخته و هلو ها را به شکل دلخواه کف قالب بچینید و بعد شکر و آب را داخل تابه ریخته و هم بزنید تا کم کم شکر ذوب شود سپس ظرف را به صورت دورانی حرکت دهید تا کم کم رنگ کاراملی بگیرد و در انتها کارامل تهیه شده را روی هلو بریزید.

مرحله سوم: هم زدن تخم مرغ

برای تهیه کیک، تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کرمی و حجیم شود سپس در ادامه شیر را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید سپس روغن مایع را نیز افزوده و کمی هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله چهارم: تهیه مایه کیک هلو برگردان

حالا باید مخلوط آرد را که از قبل آماده کردید به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید می توانید با لیسک در یک جهت مواد را فولد کنید به طوری که پف آن نخوابد یا می توانید از دور کند همزن برای مخلوط کردن استفاده کنید.

مرحله پنجم: پخت کیک هلو برگردان

حالا مایه کیک را داخل قالب آماده شده بریزید و در فر از قبل گرم شده در پنجره وسط فر به مدت ۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود سپس از فر خارج و دور کیک را آزاد کنید و داخل دیس برگردانید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کیک هلو برگردان

  1. اصلا نباید از قالب کمربندی در تهیه کیک هلو برگردان استفاده کنید.
  2. با توجه به دماهای مختلف فر بهتر است بعد از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان از مرکز چک کنید.
  3. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک هلو برگردان ساده و مجلسی با سس کاراملی در فر
4.3 (86.67%) 3 votes