طرز تهیه کیک برگردان زردآلو بسیار خوشمزه و راحت و شیک برای پذیرایی

دستور پخت کیک برگردان زردآلو

طرز تهیه کیک برگردان زردآلو

 

کیک برگردان زردآلو یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید در فصل تابستان این کیک خوشمزه را تهیه کنید و در کنار خانواده لذت یک کیک بی نظیر را داشته باشید. این ککی بسیار ساده است و باید زرد آلو ها را کف قالب مورد نظر قرار دهید و با یک سس کاراملی بی نظیر آن را تهیه کنید. شما می توانید این کیک را در انواع قالب ها تهیه کنید ولی قالب ساده گرد یا مستطیل برای تهیه این کیک مناسب است. همه مواد به پیمانه گفته شده است تا بتوانید یک کیک بی نظیر خانگی را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک برگردان زردآلو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک برگردان زردآلو

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱.۵ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه کارامل کیک

  • شکر ۱/۳ پیمانه
  • کره ۳۰ گرم

طرز تهیه کیک برگردان زردآلو بسیار خوشمزه و شیک

مرحله اول: تهیه کارامل

ابتدا شکر را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آروم آروم ذوب شود و هر چند وقت یک بار قابلمه را بچرخانید تا کل شکر ذوب شودف وقتی شکر ذوب و قهوه ای شد کره را اضافه کنید و خوب هم بزنید و بعد ۲ الی ۳ دقیقه از روی حرارت بردارید. یک قالب گرد به قطر ۲۰ سانت بردارید و کف قالب کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله دوم: آماده سازی قالب

حالا با یک فرچه روی کاغذ روغنی چرب کنید. سس کاراملی داغ را کف پهن کنید. زرد آلو های رسیده و سالم که بهتره سایز کوچیک باشد را استفاده کنید و از وسط به دو نیم کنید و هسته زردآلو را خارج کنید. زرد آلو را کف قالب بچینید و آن را کاملا پر کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

آرد و بیکینگ پودر را داخل یک کاسه بریزید و مخلوط کنید و سه بار الک کنید. تخم مرغ و وانیل و شکر را داخل یک کاسه ریخته و به دور تند همزن برقی بزنید تا کرمی و حجیم شود. سپس شیر و روغن مایع را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید، مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک در حد مخلوط شدن و باز شدن آرد هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک برگردان زردآلو

مایه کیک را داخل قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱ ساعت در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود. بعد از پخت ۵ دقیقه صبر کنید تا خنک شود و بعد اطراف کیک را آزاد کنید و کیک را روی دیس برگردانید و زمانی که کاملا خنک شد نوش جان کنید.

نکات کلیدی در تهیه پخت کیک زردآلو خوشمزه با سس کاراملی

  1. کارامل اگر سرد شد کمی داغ کنید و مجدد داخل قالب بریزید.
  2. بهتر است سایز زرد آلو های استفاده شده کوچک باشد.
  3. برای فر های برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  4. بهتر است در انتها ۱ دقیقه گریل را روشن کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه