طرز تهیه کوکوی نخودچی خوشمزه و آسان با گوشت چرخ کرده و شوید

دستور پخت کوکوی نخودچی

طرز تهیه کوکوی نخودچی

 

کوکوی نخودچی یکی از کوکو های بسیار خوشمزه می باشد که با آرد نخودچی تهیه می شود و شما می توانید با روش بسیار ساده آن را در خانه تهیه کنید. کوکو نخودچی را می توانید فقط سرخ کنید و یا داخل یک سس خوشمزه قرار دهید و سرو کنید. اگر تمام نکات گفته شده را رعایت کنید کوکوی نخودچی درجه یک خواهید داشت که با نان تازه و با پلو می توانید سرو کنید. شما می توانید آرد نخودچی را خودتان در منزل با نخود تهیه کنید تا طعم بهتری داشته باشد. شما می توانید کوکوی نخودچی را با گوشت و بدون گوشت تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکوی نخودچی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکوی نخودچی با گوشت چرخ کرده

  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • آرد نخودچی ۱ پیمانه
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • زعفران ۱ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شوید ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی نخودچی ساده و فوری

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا زعفران را با کمی قند بسابید و داخل یک ظرف ریخته و مقداری یخ اضافه کنید و کنار قرار دهید تا رنگ زعفران باز شود. پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و یا می توانید داخل غذاساز بریزید و پوره کنید و بعد داخل یک صافی ریخته و خوب آب پیاز را بگیرید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل کاسه گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز آب گرفته و آرد نخودچی و ادویه ها و کمی زعفران و شوید خشک یا تازه اضافه کنید و خوب هم بزنید و در ادامه باید تخم مرغ ها را اضافه کنید و شروع به ورز دادن مواد کنید.

مرحله سوم: استراحت

مواد کوکو را خوب ورز دهید تا هنگام سرخ شدن وا نرود و اگر در این مرحله مواد کوکو نخودچی خیلی شل بود آرد نخودچی بیشتر و اگر نیاز بود تخم مرغ سوم را با احتیاط اضافه کنید. روی کاسه را پوشانده و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو نخودچی

بعد از استراحت مایه کوکو باید آن ها را سرخ کنید. داخل یک تابه مقداری روغن سرخ کردنی ریخته و از مواد کوکو برداشته و در دست به شکل گرد یا بیضی به آن حالت دهید و آن را سرخ کنید و بعد با کمک کفگیر برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکوی نخودچی ساده با گوشت

  1. افزودن شوید خشک یا تازه باعث خوش طعم شدن کوکو می شود و در صورت در دسترس نبود می توانید حذف کنید.
  2. می توانید سس ربی تهیه کنید و در انتها کوکو را داخل سس قرار دهید.
  3. می توانید کوکو نخودچی را بدون تخم مرغ تهیه کنید ولی در این صورت باید مواد را زمان بیشتری در یخچال استراحت دهید تا مسنجم شوند.
  4. می توانید کوکو نخودچی را بدون گوشت تهیه کنید و بجای آن از سیب زمینی و بیکینگ پودر استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کوکوی نخودچی خوشمزه و آسان با گوشت چرخ کرده و شوید
4.7 (93.33%) 3 votes