طرز تهیه کوکوی پیاز ساده و خوشمزه بدون گوشت مرحله به مرحله

طرز تهیه کوکوی پیاز

 

از دسته کوکوی ها بسیار خوشمزه و فاقد گوشت است و با طعم متفاوت و جدید که پیاز پایه اصلی این کوکو می باشد و طعم و مزه خوبی دارد و برای شام یا نهار گزینه بسیار مناسبی است و اگر دوست دارید طعم جدیدی را امتحان کنید این کوکو را در لیست غذاهای خود قرار دهید. این کوکو به دلیل داشتن پیاز از خواص خوب پیاز نیز بهرمند است. پیاز ارزش غذایی بالایی دارد و انواع ویتامین ها را با خود دارد پیاز یکی از قدیمی ترین صیفی جات در دنیا و به خصوص ایران می باشد زیرا بیشتر پایه اصلی غذاهای ایرانی پیاز است. پیاز برای مبارزه با سرطان، پایین آوردن قند خون ،بهبود هضم غذا، حفظ سلامت استخوان و … را دارا می باشد. امروز در پارسی دی کوکوی پیاز ساده و خوشمزه بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

پیاز۳ عدد
تخم مرغ۲ عدد
آرد۳ ق غذا خوری
جعفری ساطوری شده۲ ق غذا خوری
گردو خرد شده۱/۲ پیمانه
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی پیاز ساده و خوشمزه بدون گوشت

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا پیاز ها را پوست بگیرید و با رنده ریز یا درشت بنا به سلیقه خود رنده بزنید و یکم آب اضافی آن را بگیرید تا باعث شل شدن کوکو نشود. جعفری را بشورید و ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه داخل یک کاسه پیاز های رنده شده را به همراه ادویه ها و گردو نگینی شده و جعفری ساطوری شده و زعفران بریزید و هم بزنید در ادامه آرد سفید و تخم مرغ ها را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی یکدست شود.

مرحله سوم: سرخ کردن

حالا داخل تابه مقداری روغن ریخته و شما برای سرخ کردن کوکوی پیاز می توانید به دو روش عمل کنید با کل مواد کوکو را داخل تابه ریخته و درب تابه را برای چند دقیقه بگذارید تا خودش را بگیرد سپس برگردانید مانند پیتزا بعد طرف دیگر را نیز سرخ کنید و در انتها به برش های مساوی تقسیم کنید و یا می توانید با قاشق از مواد کوکو بردارید و به صورت قطعات کوچیک تر داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود سپس به همراه نان و خیار شور  گوجه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکوی پیاز

  1. افزودن گردو دلخواه و قابل حذف است.
  2. می توانید پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کنید و رنده نزنید.
  3. افزودن زعفران باعث خوش رنگ شدن کوکو می شود.
  4. این کوکو نسبت به سایر کوکوها خیلی سریع سرخ و آماده می شود پس حواستان باشد.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه

  • آرزو ۱ سال پیش

    گردو کیلو 360 تومن کم هزینه است

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      می توانید گردو را حذف کنید

      پاسخ
  • مصی ۴ ماه پیش

    میشه بجای رنده کردن پیاز اونو سرخ کرد

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۴ ماه پیش

      نه عزیز اول رنده کنید

      پاسخ