طرز تهیه شیرینی خنفروش خوشمزه جنوبی با آرد برنج در کوکی میکر و فر

دستور پخت شیرینی خنفروش

طرز تهیه شیرینی خنفروش

 

شیرینی خنفروش یکی از شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که بسیار ساده است و در جنوب ایران بیشتر تهیه می شود ولی شما می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید بخصوص ایام ماه مبارک رمضان این شیرینی خوشمزه را برای مهمانی و مجالس خود آماده کنید و اما کسانی که شیرینی کم شیرین دوست دارند بشدت عاشق این شیرینی می شوند در بعضی رسپی ها از شیر خشک قنادی در تهیه این شیرینی استفاده می شود که شاید در دسترس همگان نباشد ما از شیر برای تهیه این شیرینی استفاده کردیم. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی خنفروش با آرد برنج در کوکی میکر و فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی خنفروش

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • آرد برنج ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۲/۳ پیمانه
  • شیر ۱۲۵ گرم
  • پودر هل ۱/۴ ق چای خوری
  • شکر ۱ پیمانه
  • گلاب ۱/۴ پیمانه
  • وانیل ۱/۸ ق چای خوری
  • بیکنیگ پودر ۲ ق مربا خوری

طرز تهیه شیرینی خنفروش با آرد برنج در کوکی میکر و فر

مرحله اول: هم زدن مواد

ابتدا تخم مرغ های هم دمای محیط را به همراه وانیل و شکر و هل داخل یک کاسه ریخته و به مدت ۵ دقیقه بزنید تا تخم مرغ ها کرمی رنگ و کشدار و حجیم شود سپس در ادامه به ترتیب روغن مایع، شیر و گلاب را اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه مایه شیرینی خنفروش

با افزودن هر کدام از مواد بالا ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد یکدست شوند از قبل داخل یک کاسه آرد برنج و سفید و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا هوادهی آردها انجام شود سپس آردها را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود.

مرحله سوم: پخت شیرینی خنفروش با کوکی میکر

شما برای پخت این شیرینی به دو روش می توانید عمل کنید از صفحه شیرینی کوکی میکر یا همان ساندویچ ساز خود استفاده کنید و چرب کنید و بگذارید تا صفحه داغ شود سپس داخل قالب های کوکی را پر کنید و به مدت ۷ دقیقه درب ساندویچ ساز را بسته تا شیرینی خنفروش آماده شوند.

مرحله چهارم: پخت شیرینی خنفروش با فر

اما برای پخت شیرینی خنفروش با فر داخل قالب های مافین کپسول کاغذی قرار دهید و قالب ها را تا ۲/۳ پر کنید سپس داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا شیرینی ها پخته شوند نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه شیرینی خنفروش

  1. می توانید داخل هر قالبی که دوست دارید شیرینی خنفروش را آماده کنید.
  2. برای پخت در مایکروفر و توستر یا فرهای برقی دما را کمتر تنظیم کنید.
  3. دقت کنید اگر از کوکی میکر استفاده می کنید قالب های آن را زیاد پر نکنید که از قالب بیرون بریزید.
  4. بهتر است از آرد برنج مرغوب برای تهیه شیرینی خنفروش استفاده کنید خودتان به راحتی می توانید در منزل آرد برنج تهیه کنید.
  5. همه مواد شیرینی از قبل باید داخل دمای محیط قرار بگیرند تا سرد نباشند.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه