طرز تهیه پفک خانگی ساده با سیب زمینی و نشاسته ذرت بدون پنیر

پفک خانگی

 

یکی از خوشمزه ترین تنقلاتی است که سن و سال ندارد برای همه آدم های دنیا پفک محبوب است و برای دورهمی و تولدها اولین گزینه می باشد. اما چقد خوب است ما پفک را در خانه تهیه کنیم تا برای کودکان و اعضای خانواده ضرری نداشته باشد. اما خالق پفک شخصی به نام موری یوهایی است که به همراه همسر خود در سال ۱۹۵۰ اولین کارخانه تولید پفک نمکی را افتتاح کردند و جزء افراد بسیار ثروتمند در دنیا شدند و سرانجام در سن ۹۰ سالگی درگذشت. اما این پفک را می توانید با انواع سس ها یا کنار دورچین غذاها استفاده کنید و از مواد سالمی مثل سیب زمینی تهیه می شود. شما می توانید این پفک را به صورت حلقه ای یا مانند پفک نمکی به صورت دراز تهیه کنید و داخل روغن سرخ کنید. اگر در خانه فرزند دارید حتما این پفک خانگی را برای آنها تهیه کنید و مشاهده می کنید که به شدت به پفک خانگی علاقمند شده و کم کم می تواند برای آنها جایگزین پفک های حاضری شود. امروز در پارسی دی پفک خانگی ساده با سیب زمینی و نشاسته ذرت بدون پنیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی۵ عدد
نشاسته ذرت۹۰ گرم
روغن مایع۲ ق غذا خوری
گشنیز، زردچوبه، پودر فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه پفک خانگی با سیب زمینی و نشاسته ذرت بدون پنیر

مرحله اول : آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را شسته و بگذارید آبپز شوند سپس پوستش را جدا کرده و رنده ریز بزنید و کمی با دست ورز دهید تا حالت خمیری پیدا کند (برای اینکه سیب زمینی ها چسبنده نشوند صبر کنید تا سیب زمینی بعد از پوست کندن از حرارت بیفتند و خنک شوند سپس رنده بزنید).

مرحله دوم : تهیه مواد پفک خانگی

به سیب زمینی های رنده شده نشاسته ذرت را به همراه تمام ادویه ها و نمک اضافه کنید و روغن را نیز اضافه کنید و خوب ورز بدهید تا مانند خمیر شود. سپس یک نایلون برداشته و کمی روی آن را چرب کنید و خمیر را روی آن قرار دهید.

مرحله سوم : کاتر زدن پفک خانگی

روی خمیر یک نایلون دیگر گذاشته و با وردنه خمیر را به قطر ۴ میلی باز کنید و با کاتر گرد قالب بزنید و یا می توانید به صورت عمودی برش بزنید، اگر قالب گرد نداشتید می توانید از ته لیوان استفاده کنید و برای تو خالی کردن وسط آن از ماسوره استفاده کنید.

مرحله چهارم : سرخ کردن

داخل یک شیرجوش روغن ریخته تا داغ شود سپس پفک ها را داخل روغن انداخته و سرخ کنید تا طلایی شود و پف کند سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود سپس داخل دیس گذاشته و به همراه سس کچاب سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پفک خانگی با سیب زمینی

  1. وقتی پفک ها را داخل روغن انداختید یکی را انداخته کمی صبر کنید تا پف کند سپس دیگری را بیندازید وگرنه بهم می چسبند و خمیر می شوند.
  2. می توانید مواد را داخل قیف ریخته و بدون ماسوره بزنید و مانند بامیه قیچی کنید.
  3. به دلخواه می توانید در مواد پنیر پیتزا بریزید.
  4. نشاسته ذرت با آرد ذرت متفاوت است.
  5. می توانید از مواد برداشته و در دست گرد کنید سپس سرخ کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه