طرز تهیه پفک هندی خانگی ساده و خوشمزه به شکل بازاری

طرز تهیه پفک هندی

 

یک نوعی از تنقلات محسوب می شود. پفک هندی از تنقلات پر طرفدار کشور های آسیای شرقی و میانه مثل چین، ایران، هند و پاکستان است که ترکیبی از نشاسته ذرت، آرد و آب است که تبدیل به پفک هندی شده و همان چیزی می شود که از خوردن آن لذت بسیاری می بریم. کسانی که از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنند و بسیار نیاز دارند تا هر از چند گاهی از تنقلات استفاده کنند بهتر است تا پفک هندی را در منزل تهیه کنند و از آن لذت ببرند با نمک و ضرر کمتر. امروز در پارسی دی طرز تهیه پفک هندی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

نشاسته ذرت۲ قاشق غذا خوری
آب۱/۵ پیمانه
روغن۱ قاشق چای خوری
نمکبه میزان لازم

طرز تهیه پفک هندی

مرحله اول آماده سازی خمیر پفک هندی

ابتدا نشاسته را داخل آب حل کرده و روغن را به آن افزوده و روی حرارت ملایم گذاشته و مدام هم می زنیم تا کاملا قوام بیاید و در این مرحله مواد را داخل ظرف های مختلف ریخته و با اضافه کرده قطره ای از رنگ غذا مواد را به رنگ های دلخواه درآورید.

مرحله دوم شکل دادن یه پفک ها

خمیر را داخل قیف ریخته و به شکل های مورد علاقه تا داخل سینی چرب شده می ریزید. توجه داشته باشید که خیلی مواد را ضخیم شکل ندهید تا زودتر خشک شود.

مرحله سوم خشک کردن پفک ها

در این مرحله سینی که پفک ها را داخل آن گذاشته ایم را روی شوفاژ یا هوای آزاد مقابل آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شوند. (حتما یک مرتبه آنها را زیر و رو کنید)

مرحله سوم سرخ کردن پفک هندی

داخل شیر جوشی را تا میانه روغن ریخته و اجازه می دهیم تا روغن کاملا داغ شود پفک ها را بسته به حجم شیر جوش داخل روغن بریزید که جا برای پف کردن داشته باشد. وقتی که به نهایت سایز خود رسید از روغن خارج کرده و روی دستمال آشپزخانه قرار دهید. حالا زمان آن است که در ظرف مناسبی ریخته و با عزیزانتان نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور تهیه پفک هندی

  • برای حل کردن نشاسته حتما از آب سرد استفاده کنید.
  • غلظت مواد موقع شکل دادن باید به اندازه باشه که شکل خود را حفظ کند.
  • از زعفران و لبو هم می توانید برای رنگ پفک ها استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه

  • کاکوتی ۱ سال پیش

    سلام شما بالا نوشتی
    نشاسته آرد و آب
    تودستور نوشتی نشاسته آب و روغن
    کدومش درسته؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام همون مقدار که در مواد لازم گفته شده است

      پاسخ