طرز تهیه پفک هندی بدون روغن خانگی و ساده و کم کالری با نمک

طرز تهیه پفک هندی بدون روغن

پفک هندی بدون روغن یکی از روش های خوب برای تهیه یک پفک خانگی می باشد که دیگر نیازی به روغن نیست. در این روش شما می توانید پفک هندی را با کمک نمک و بدون ذره ای روغن تهیه کنید. خیلی ها پفک هندی را به دلیل اینکه روغن زیادی مصرف می شود و کالری بالایی دارد تهیه نمی کنند ولی در این روش می توانید با خیال راحت یک پفک سالم خانگی تهیه کنید. در این روش تست شده شما می توانید از هم از مدل لوله ای و هم ساده و طرح دار برای پخت بدون روغن استفاده کنید. پفک هندی یا فارفار یکی از تنقلات بسیار خوشمزه هندی می باشد که از نشاسته ذرت و ساگو رنگی تشکیل شده است و به دلیل داشتن نشاسته با خوردن آن احساس سیری می کنید. این پفک به محض اینکه داخل روغن داغ ریخته می شود شروع به پف کردن و بزرگ شدن می کند که قرار است بدون روغن آن را در منزل تهیه کنید. پفک هندی به دلیل کالری کمتری که دارد نسبت به پفک های شرکتی سالم تر است. می توانید در انتها پست ویدیو مربوط به این رسپی را مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پفک هندی بدون روغن را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پفک هندی1 بسته
نمک1 بسته

طرز تهیه پفک هندی بدون روغن

1مرحله اول: داغ کردن نمک

ابتدا باید یک شیر جوش گود را بردارید و داخل آن را تا ۱/۳ نمک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مداوم زیر و رو کنید تا نمک داغ داغ شود. دقت کنید شعله کم باشد تا نمک نسوزد ولی کاملا داغ شود.

2مرحله دوم: افزودن پفک هندی

در ادامه پفک هندی را داخل نمک کمی فشار دهید و برای چند دقیقه صبر کنید تا پفک شروع به پف کردن کند، آن را زیر و رو کنید تا کاملا باز شود و نرم شود.

3مرحله سوم: تهیه پفک هندی بدون روغن

به همین ترتیب هر نوع پفک هندی که دارید را در نمک داغ بزنید و بگذارید تا باز شود و در نهایت همه پفک ها را تهیه کنید و داخل دیس قرار دهید و به دلخواه با سس کچاب و یا به صورت ساده سرو کنید. شما می توانید از هر نوع پفک هندی طرح داری که دوست دارید استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پفک هندی بدون روغن با نمک و بسیار ساده + ویدیو

  1. دقت کنید پفک هندی باید کاملا خشک باشد تا نمک جذب پفک نشود و شور نشود.
  2. تقریبا برای پفک هندی ۲ الی ۳ دقیقه زمان دهید تا پفک ها پف کنند
  3. می توانید در انتها داخل توری ریخته و الک کنید تا اگر نمک اضافی به آن چسبیده باشد جدا شود.
  4. پفک هندی بدون روغن طعم تنوری فوق العاده ی می دهد که بسیار رژیمی و کم کالری است.
  5. بهتر است پفک هندی را زیاد داخل نمک نریزید و به صورت کم کم آن را تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
18
دیدگاه