طرز تهیه سوپ لبو خوشمزه و مجلسی ویژه شب یلدا مرحله به مرحله

سوپ لبو

 

یکی از سوپ های خوشمزه و خوشرنگ می باشد که برای شب یلدا نیز بسیار مناسب است. برای تهیه این سوپ باید از آب مرغ یا استاک مرغ استفاده شود. لبو یکی از پر خاصیت ترین میوه های زمستان و پاییز است. از خواص لبو می توان به کمک سوخت و ساز در ورزشکاران، کمک به بیماران دیابتی، بهبود به گوارش و هضم غذا اشاره کرد. اگر از طعم سوپ های تکراری خسته شدید حتما این سوپ خوشمزه و پر خواص را تهیه کنید. سوپ لبو بسیار سریع حاضر می شود پس دست به کار شوید و این سوپ خوشمزه را در این روزهای سرد زمستانی تهیه کنید. امروز در پارسی دی سوپ لبو بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

لبو۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
آب مرغ یا استاک مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۱ حبه
هویج۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
خامهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوپ لبو

مرحله اول : آماده سازی مواد سوپ

ابتدا لبو را خوب شسته و ریشه آن را چاقو گرفته سپس پوستش را جدا کنید و با چاقو نگینی خرد کنید. سیب زمینی و هویج را نیز شسته و نگینی ریز خرد کنید.

مرحله دوم : تفت دادن پیاز

داخل یک قابلمه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس پیاز را شسته و نگینی خرد کنید و داخل تابه با کمی فلفل سیاه تفت دهید وقتی سبک شد (نیاز به طلایی شدن نیست) سیر له شده را اضافه کنید و تفت داده تا جایی که عطر سیر خارج شود در انتها سیب زمینی و هویج و لبو را افزوده و تفت دهید.

مرحله سوم : پخت سوپ لبو

وقتی تمام مواد را تفت دادید نوبت اضافه کردن آب مرغ یا استاک است (استاک مرغ را داخل آبجوش حل کنید)، آب مرغ را افزوده و شعله کم اجازه می دهیم تا تمام مواد خوبه پخته شود.

مرحله چهارم : میکس کردن سوپ لبو

وقتی تمام مواد پخته شد بگذارید کمی خنک شود سپس داخل مخلوط کن و یا با کمک گوشت کوب برقی خوب میکس کنید تا مواد پوره شود(اگر از مخلوط کن استفاده میکنید بگذارید سوپ خنک باشد تا شیشه مخلوط کن ترک بر ندارد)

مرحله آخر

وقتی مواد سوپ را خوب میکس کردید مجدد به قابلمه برگردانید و نمک سوپ را اندازه کنید و برای ۱۰ دقیقه دیگر روی حرارت نگه دارید سپس داخل ظرف سرو کشیده و خامه را به صورت دایره روی سوپ بریزید و با خلال دندان بکشید و طرح ایجاد کنید سوپ لبو را داغ دغ با کمی آبلیمو ترش تازه میل نمایید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سوپ لبو

  1. می توانید در مرحله آخر کمی قارچ تفت داده شده نیز به سوپ لبو اضافه کنید.
  2. می توانید به دلخواه کمی جعفری نیز اضافه کنید.
  3. اگر گوشت کوب یا میکسر نداشتید می توانید مواد را رنده ریز کنید یا نگینی ریز کنید.
  4. مقداری جو پرک هم به دلخواه اضافه کنید.
  5. سعی کنید برای شکل ظاهر غذا از فلفل سفید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سوپ لبو خوشمزه و مجلسی ویژه شب یلدا مرحله به مرحله
4.2 (83.33%) 6 votes