طرز تهیه بستنی شاتوت ساده و خوشمزه با شیر و ثعلب و خامه

طرز تهیه بستنی شاتوت

 

یکی از خوشمزه ترین بستنی ها می باشد که در سراسر دنیا محبوب می باشد و حتی یک روز برای روز بستنی شاتوت نامگذاری شده است، شاتوت میوه ای است که در آسیا و آمریکا شمالی رویش پیدا می کند و برگ های آن بسیار معروف است زیرا این برگ ها تنها غذایی هستند که کرم های ابرایشم می توانند بخورند در طب چینی هزاران سال پیش از شاتوت به عنوان یک دارو استفاده می شده است زیرا خواص زیادی دارد خواصی همچون ویتامین C، منیع خوبی از آهن، پتاسیم، ویتامین K، برای کاهش کلسترول، کنترل قند خون، بهبود گردش خون و هزاران خواص خوب دیگر را دارا می باشد. حالا که در روزهای گرم تابستان به سر می بریم تهیه یک بستنی خنک و دلچسب خانگی بسیار لذیذ خواهد بود و مهم تر از همه سالم بودن آن است. شما می توانید به راحتی در منزل برای کودکان خود انواع بستنی ها را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بستنی شاتوت خوشمزه با شیر و ثعلب و خامه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

شکر۱ پیمانه
ثعلب۱ ق غذا خوری
شیر۲ پیمانه
خامه صبحانه۱/۲ عدد
شاتوت۱ پیمانه
وانیل۱/۸ ق چای خوری

طرز تهیه بستنی شاتوتی خوشمزه با ثعلب

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا برای شروع ثعلب را داخل شکر ریخته و هم بزنید تا مخلوط شوند، شیر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا کمی گرم شود سپس مخلوط شکر و ثعلب را افزوده و هم بزنید تا دانه های شکر شروع به حل شدن و ذوب شدن کند.

مرحله دوم: افزودن خامه

در ادامه خوب مواد را هم بزنید تا داخل شیر گلوله ای نماند سپس نصف بسته خامه صبحانه را اضافه کنید دوباره مجدد خوب هم بزنید تا خامه کاملا حل و کمی غلیظ شود حالا قابلمه را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله سوم: آماده سازی شاتوت

شاتوت ها را خوب بشورید برای این کار داخل لگن آب ریخته و چندین بار آبکش کنید سپس داخل مخلوط کن ریخته و یا با کمک گوشتکوب برقی خوب میکس و پوره کنید سپس پوره شاتوت را به مخلوط خامه اضافه کنید و هم بزنید و در انتها وانیل را بریزید و کمی هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه بستنی شاتوتی خوشمزه

در این مرحله مخلوط بستنی را در یک ظرف درب دار بریزید و برای نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید و سپس خارج کنید و هم بزنید تا بستنی یخی نشود این کار را بهتر است تا ۶ بار تکرار کنید سپس برای بار آخر بگذارید تا ۳ ساعت داخل فریزر بماند تا خودش را خوب بگیرد سپس به راحتی اسکوب بزنید و با انواع سس ها سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بستنی شاه توت با شیر و ثعلب

  1. ثعلب باعث کشدار شدن بستنی می شود.
  2. بهتر است از شاتوت شیرین استفاده کنید.
  3. شما می توانید از هر اسانس دلخواه برای تهیه این بستنی استفاده کنید.
  4. بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید.
  5. می توانید چند عدد شاتوت را به صورت درسته برای زیبایی بستنی داخل آن بریزید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه