طرز تهیه بستنی انبه خانگی ساده و خوشمزه با شیر و خامه بدون ثعلب

دستور تهیه بستنی انبه

طرز تهیه بستنی انبه

 

بستنی انبه یکی از خوشمزه ترین بستنی هایی است که می توانید در منزل به راحتی تهیه کنید. بستنی یک نوع دسر و یا نوشیدنی یخ زده می باشد که از دهه ۴۰ وارد ایران شده است و در سراسر دنیا بسیار محبوب است و نخستین مغازه بستنی فروشی در آمریکا در سال ۱۷۷۶ در نیویورک شروع به کار کرد و می توان تاریخچه آن را به سال ۱۹۲۰ توصیف کرد و نهایت در سال ۱۸۴۳ دستگاه بستنی ساز توسط نانسی جانسون اختراع و به ثبت رسیده شد. اما بیشتر بستنی ها به ثعلب نیاز دارد ما بهترین رسپی امتحان شده بستنی انبه را بدون ثعلب برای شما جمع آوری کردیم تا بتوانید به راحتی آن را در منزل با حداقل امکانات تهیه کنید و با مواد افزودنی که به بستنی انبه اضافه می شود بافت کرمی و لطیفی داشته باشد اما انبه که پادشاه میوه فصل گرمسیری می باشد که برای کشور هند، پاکستان، فیلیپین می باشد ولی امروزه در ایران نیز این میوه کشت می شود. اما آب انبه منبع بسیار خوبی از پتاسیم است که برای سلامت قلب و عروق بسیار موثر است. امروز در پارسی دی بستنی انبه خانگی با شیر و خامه بدون ثعلب را به ساده ترین شکل ممکن به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بستنی انبه

  • خامه قنادی ۲ پیمانه
  • انبه ۲ عدد
  • شیر عسلی یا شیر تغلیظ شده ۱/۳ قوطی

طرز تهیه بستنی انبه با شیر و خامه بدون ثعلب

مرحله اول: تهیه خامه قنادی

ابتدا برای تهیه این مدل بستنی انبه نیاز به خامه قنادی دارید که از قبل از یخچال خارج کنید تا کمی نیمه منجمد شود البته می توانید خودتان نیز در منزل خامه قنادی تهیه کنید خامه را داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن بزنید تا رد پره های همزن روی آن باقی بماند.

مرحله دوم: افزودن شیرعسلی

در ادامه شیر عسلی را اضافه کنید و ۱ دقیقه بگذارید تا هم بخورد. انبه را از وسط به دو نیم کرده و هسته را خارج کنید و پوست انبه را بگیرید و داخل مخلوط کن یا با کمک گوشتکوب برقی آن را خوب میکس کنید سپس به مخلوط خامه و شیر عسلی اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه بستنی انبه

حالا مواد را چند دقیقه هم بزنید تا مخلوط شود سپس می توانید هم با قالب و هم بدون قالب این بستنی را تهیه کنید بهتر است چند تکه انبه را خرد کنید و در انتها داخل بستنی بریزید تا موقع خوردن تکه های انبه احساس شود حالا قالب مخصوص بستنی را پر کنید و سطح آن را صاف کنید و برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا بستنی گرفته شود و یا در قالب درب دار ریخته و بگذارید تا بگیرید و بعد اسکوپ بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بستنی انبه ساده و بدون ثعلب

  1. شیرعسلی را می توانید از لوازم قنادی ها یا مارکت ها تهیه کنید.
  2. می توانید بجای استفاده از خامه قنادی از خامه صبحانه به همراه شکر استفاده کنید.
  3. می توانید به روش فوق با میوه های دیگر نیز بستنی تهیه کنید.
  4. می توانید انبه و موز را با هم مخلوط کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه