طرز تهیه پایلا اسپانیایی ساده و خوشمزه با مرغ و میگو و قارچ

طرز تهیه پاپلا

 

یک نوع غذایی اسپانیایی می باشد در واقع شبیه به پلوی خودمان است که با اندکی تغییر تهیه می شود این غذا با انواع گوشت و مرغ غذاهای دریایی تهیه می شود. این غذا در اصل از والنسیا پیدا شده است پایلا یکی از شناخته شده ترین غذهای اسپانیا در سراسر دنیا می باشد و جزء غذاهای ملی این کشور به حساب می آید و بیشتر مردم اسپانیا پایلا را با والنسیا می شناسند. اما نام این غذا از یک تابه پهن و کم عمق گرفته شده است که روی آتش تهیه می شود و در منطقه ای از والنسیا پایلا به معنی ماهیتابه می باشد ممکن است این کلمه ریشه باستانی داشته باشد اما شکل مدرن آن به قرن نوزدهم و در اطراف تالابی به آن آلبوفرا بر می گردد. این غذا با ذائقه ایرانی بسیار جور است و شما می توانید به راحتی این غذا بین المللی را در منزل تهیه کنید. امروز در پارسی دی پایلا با مرغ و میگو و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

ران یا سینه مرغ۱ عدد
قارچ دکمه ای۵۰۰ گرم
برنج۲ پیمانه
پیاز۳ عدد
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
هویج۱ عدد
سیر خرد شده۴ عدد
میگو۸ عدد
نخود فرنگی۱۰۰ گرم
نمک، زیره، فلفل سیاه، پودر هل، پاپریکا، زعفرانبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس 

آب مرغ۱ لیوان
پیاز رنده شده و کوچک۱ عدد
زعفران پودر نشده۱/۲ ق چای خوری
پوره گوجه فرنگی۲پیمانه

طرز تهیه پاپلا اسپانیایی با مرغ و میگو و قارچ 

مرحله اول: آماده سازی مرغ و برنج و میگو

ابتدا سینه مرغ را به قطعات کوچک تر خرد کنید بهتر است استخوان ها سینه مرغ را جدا کنید سپس به همراه کمی فلفل سیاه و نمک داخل تابه تفت دهید تا تغییر رنگ دهد حرارت را کم کنید تا مغز پخت شود سپس از روی حرارت بردارید. سپس برنج را چندین بار بشورید و داخل آبکش گذاشته و کنار بگذارید. میگوها را به همراه کمی ادویه و نمک به مدت ۷ دقیقه سرخ کنید.

مرحله دوم: تهیه سس پایلا

برای تهیه سس داخل یک تابه با گنجایش مناسب کمی کره و روغن ریخته تا داغ شود پیاز رنده شده را به آن اضافه کنید و تفت داده و در ادامه سپس پوره گوجه فرنگی را به همراه کمی نمک، فلفل سیاه و زعفران را اضافه کنید سپس کمی تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود در انتها آب مرغ را بریزید و صبر کنید تا سس غلیظ شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی پایلا

پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد و داخل تابه با کمی روغن و کره تفت دهید تا سبک شود سپس هویج خرد شده را به همراه فلفل دلمه و سیر و نخود فرنگی پخته شده خوب تفت دهید سپس تمام ادویه ها را به همراه کمی نمک اضافه کنید در ادامه برنج را با را افزوده و با مواد تفت دهید.

مرحله چهارم: افزودن سس

در ادامه مرغ و میگو سرخ شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید و در تابه ای دیگر قارچ ها را بشورید و تفت داده تا آبش کشیده شود آن را هم به مواد تابه اضافه کنید و در انتها سس غلیظ شده را روی مواد بریزید.

مرحله پنجم: پخت پایلا

پایلا خوشمزه را داخل یک ظرف پیرکس یا با همان تابه بریزید و روی آن را فویل بکشید و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پایلا خوشمزه پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پایلا با مرغ

  1. شما می توایند از انواع گوشت و صدف در تهیه این غذا استفاده کنید.
  2. اگر سیر دوست ندارید از پودر سیر استفاده کنید.
  3. اگر فر شما کانوکشن ندارد در انتها فویل را بردارید و گریل را روشن کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه

  • پرستو ۸ ماه پیش

    عزیزم منظورتون از زیره،زیره پلویی هست یا زیره سبز؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۸ ماه پیش

      بله عزیزم

      پاسخ