طرز تهیه سوفله سبزیجات فرانسوی رژیمی و ساده با فر و بدون فر

دستور پخت سوفله سبزیجات

طرز تهیه سوفله سبزیجات

 

سوفله سبزیجات یکی از انواع سوفله ها می باشد که می توانید با سبزیحات مختلف و یا مرغ می توانید تهیه کنید. اما سوفله یک غذای پخته شده با تخم مرغ است که در اوایل قرن ۱۸ در فرانسه کشف شد. همراه با مواد مختلف می توانید این غذا را تهیه کنید و کلمه سوفله که یک کلمه ای فرانسوی می باشد و به معنی پف کردن می باشد. اما اولین بار سوفله به آشپز فرانسوی به اسم ویتسنت لا شاپل نسبت داده شده است اما توسعه و محبوببت سوفله در فرانسه معمولا به سر آشپز ماری آنتوان کارم در قرن ۱۹ بر می گردد، این سوفله . امروز در پارسی دی طرز تهیه سوفله سبزیجات رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سوفله سیب زمینی ساده

مواد لازم برای تهیه سوفله سبزیجات

  • سیب زمینی ۲ عدد
  • پنیر چدار یا گواد ۱۰۰ گرم
  • پنیر پارمسان ۱۰۰ گرم
  • سفیده تخم مرغ ۲ عدد
  • ساقه پیازچه ۲ ق غذا خوری
  • جعفری ۲  ق غذا خوری
  • پودر سوخاری ۲ ق غذا خوری
  • کره ۴ ق غذا خوری
  • شیر ۱۰۰ میلی لیتر
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه سوفله سبزیجات با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی ظرف رمکین

یک ظرف مخصوص فر یا کاسه های تک نفره رمکین را انتخاب کنید. ظرف را با کره چرب خوب چرب کنید. بعد پودر سوخاری را به کف و دیوراه قالب بریزید و خوب ظرف را کاور کنید. در ادامه سیب زمینی ها را شسته و داخل آب ریخته و بگذارید تا آبپز شود. سیب زمینی ها را بعد سیب زمینی زیر آب سرد گرفته و پوست بگیرید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه سیب زمینی را بگذارید تا خنک شود و بعد با پوره کن یا گوشتکوب برقی بزنید تا له شود. پیازچه و جعفری را شسته و به اندازه ریز خرد کنید و به آن کمی نمک و فلفل سیاه و ادویه های گفته شده را اضافه کنید و همراه با آن پنیر ها را نیز اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: افزودن کره و شیر

کره را داخل یک شیرجوش ریخته و شیر را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا کره ذوب شود. نیازب به گرم کردن شیر نیست و در حدی که کره ذوب شود. در ادامه این ترکیب را به مخلوط سیب زمینی اضافه کنید. سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید.

مرحله چهارم: افزودن سفیده

در ادامه سفیده را با کمی نمک و همزن دستی یا برقی بزنید تا کاملا فرم بگیرد و زمانی که ظرف را برعکس می کنید، نباید اصلا از ظرف بیرون بریزید. سفیده فرم گرفته را طی چند مرحله به مواد ااضفه کنید و به آرامی مواد را هم بزنید. دقت کنید اصلا نباید پف سفیده گرفته شود.

مرحله پنجم: پخت سوفله رژیمی با فر و بدون فر

مواد را در ظرف پر شده بریزید و دقت کنید باید مواد را تا لبه پر کنید و سطح آن را کاملا صاف کنید. قالب را برای ۱۵ الی ۳۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه به مدت تا سوفله پف کند و روی ان طلایی شود و بالا بیاید. بهتر است در انتها روی سوفله را گریل کنید. برای پخت بدون فر نیز داخل یک قابلمه یک سه پایه کوتاه قرار دهید و روی شعله پخش کن بگذارید تا کاملا داغ شود. ظرف سوفله را روی سه پایه کوتاه قرار دهید و درب قابلمه را بسته و بگذارید تا سوفله پف کند. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوفله سبزیجات

  1. سوفله را می توانید با سس و به صورت داغ سرو کنید.
  2. می توانید از مرغ خرد شده و ریش شده استفاده کنید.
  3. برای فر های برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه سوفله سبزیجات فرانسوی رژیمی و ساده با فر و بدون فر
3 (60%) 2 votes