طرز تهیه سوفله هویج ساده و خوشمزه با پنیر مرحله به مرحله

طرز تهیه سوفله هویج

 

یکی از انواع پیش غذاها می باشد که بسیار خوشمزه و یکی از گزینه های خوب برای پذیرایی و مهمانی است. اولین باری که سوفله تهیه شده به قرن ۱۸ بر می گردد و به عنوان یک دسر سبک سرو می شده اما سوفله به معنای پف کردن می باشد و همه سوفله ها در ظرف رمکین و یا ظرف هایی تهیه می شوند که داخل فر گذاشته می شود و با همان ظرف سرو می شود. سوفله از جدا سازی زرده و سفیده تهیه می شود و به خاطر آن حجیم می گیرد محبوبیت سوفله به قرن ۱۹ و سرآشپز معروف آنتون کارم باز می گردد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سوفله هویج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
هویج۲ عدد
شیر۱ پیمانه
آرد۲ ق غذا خوری
کره۱ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
پنیر پارمزان یا پنیر پیتزا۱ پیمانه
جعفری خرد شده۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سوفله هویج و پنیر

مرحله اول: تفت دادن هویج

ابتدا هویج را پوست بگیرید و رنده بزنید سپس کره را داخل تابه ریخته و هویج را تفت دهید تا کمی سبک و نرم شود سپس کمی فلفل سیاه و نمک زده و بگذارید تا آب اضافی هویج کشیده شود.

مرحله دوم: جدا سازی زرده و سفیده

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید سپس سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن بزنید تا فرم بگیرد و حجیم شود سپس زرده ها را نیز با همزن بزنید تا کمی از لختگی خارج شود سپس به سفیده اضافه کنید و هم بزنید و بعد هویج تفت داده شده را نیز به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و رنده بزنید سپس به همراه جعفری ساطوری شده و پنیر دلخواه به مواد فوق اضافه کنید سپس شیر را اضافه کنید و در انتها آرد را به همراه بیکینگ پودر افزوده و با لیسک مواد را هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت سوفله هویج

برای پخت یک ظرف دلخواه یا کاسه های رمکین را با کره خوب چرب کنید و بعد مواد را داخل قالب بریزید و ظرف را در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید و بگذارید تا خوب پخته و پف کند سپس از فر خارج و بعد از خنک شدن نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور تهیه سوفله هویج

  1. می توانید از هر نوع ادویه دلخواه به هویج بزنید.
  2. جدا سازی زرده و سفیده باعث پف بیشتر سوفله می شود.
  3. باید سوفله پف کند و روی آن طلایی شود پس حتما در انتها گریل را روشن کنید.
  4. به دلخواه می توانید در مواد میانی گردو نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه