طرز تهیه کرپ مرغ و قارچ پنیری خوشمزه و ساده به شکل بقچه ای

کرپ مرغ و قارچ

 

یکی از غذاهای خوشمزه یونانی می باشد. کرپ در واقع لایه نازکی از آرد و تخم مرغ و شیر است که با پهن کردن آن داخل تابه و پر کردن کرپ یا انواع مواد مختلف تهیه می شود. کرپ در قرن دوازدهم سیر تکاملش را طی کرد و امروزه در رستوران ها و کافه ها سرو می شود. واژه کرپ یونانی به معنی تاب دار یا موج دار است. اما کرپ ها با پنکیک ها در یک دسته می باشند ولی رسپی آنها با هم متفاوت است مثلا هر دو بدون همزن و فر تهیه می شوند ولی در کرپ ها بیکنیگ پودر استفاده نمی شود. امروز در پارسی دی کرپ مرغ و قارچ پنیری بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد از این غذا برای تولد ها و مهمونی نیز می توانید استفاده کنید با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
آرد سفید۳/۴ پیمانه
روغن مایع۱ ق غذا خوری
شیر۱/۲ پیمانه
آب ۱/۲ پیمانه
پودر سیر، نمکبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه مواد میانی

سینه مرغ۴۰۰ گرم
قارچ۳۰۰ گرم
آبلیمو۱ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
خامه۱۰۰ گرم
جعفری ساطوری شده۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کرپ مرغ و قارچ پنیری

مرحله اول : تهیه کرپ

ابتدا تخم مرغ ها را به همراه کمی نمک و پودر سیر با همزن بزنید تا مخلوط شود سپس روغن و شیر و آب را افزوده و هم زده و در انتها آرد را با الک کردن روی مواد طی ۳ مرحله اضافه کنید تا مایه یکدستی بدست بیاد سپس مواد کرپ را از داخل صافی رد کرده تا گوله آرد داخلش باقی نماند.

مرحله دوم : سرخ کردن کرپ

داخل تابه گرد بزرگ را کمی با روغن یا کره چرب کنید سپس یک ملاقه از مواد کرپ را داخل تابه ریخته و بچرخانید تا مواد تمام تابه را بگیرد وقتی کرپ حباب زد برگردانید تا طرف دیگر هم پخته و طلایی شود. کرپ های حاضر شده را روی هم قرار بدهید و یک کیسه فریزر روش انداخته تا نرم بماند.

مرحله سوم : تهیه مواد میانی کرپ

سینه مرغ را نگینی خرد کرده و با مقداری فلفل سیاه و نمک و کمی سس خردل مزه دار کنید و بمدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید. قارچ ها را شسته و اسلایس کنید و ۱ ق غذا حوری آبلمیو را روی قارچ بریزید. داخل تابه پیاز را نگینی ریز خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود سپس مرغ مزه دار شده را به همراه سیر رنده شده اضافه کنید و هم بزنید تا مرغ ها تغییر رنگ دهند سپس قارچ را اضافه و با حرارت بالا تفت دهید نشاسته ذرت را افزوده و هم بزنید در انتها از روی حرارت بردارید و خامه به همراه جعفری ساطوری شده اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست با هم مخلوط شوند.

مرحله چهارم : پخت کرپ ها

کرپ ها را باز کرده و از مواد میانی در مرکز کرپ ها می گذارید و کرپ را جمع کرده و داخل ظرف پیرکس از قبل چرب شده قرار دهید سپس روی کرپ ها را پنیر پیتزا ریخته و در فر ۱۸۰ درجه بمدت ۱۵ دقیقه تا وقتی که پنیر آب می شود قرار دهید و در انتها روی کرپ را تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کرپ مرغ و قارچ

  1. برای تهیه کرپ همون بار اول که تابه را چرب می کنید کافیه و بارهای دیگ لازم نیست وگرنه کرپ چربی خواهید داشت.
  2. نشاسته ذرت برای قوام دادن به آب قارچ و مرغ است پس حذف نکنید.
  3. می توانید روی کرپ را سس بشامل ریخته تا طعمی بی نظیر بگیرد.
  4. اگر نمک و پودر سیر را از مواد کرپ حذف کنید می توانید موز یا میوه های دیگر برای مواد میانی کرپ ریخته و آن را به عنوان صبحانه میل کنید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه