طرز تهیه بقچه بادمجان خوشمزه و مجلسی با گوشت با فر و بدون فر

طرز تهیه بقچه بادمجان

 

یکی از انواع غذاهای و فینگرفودها می باشد و می تواند یک پیش غذای بسیار مناسب باشد. شما می توانید این غذا را به همراه برنج یا نان سرو کنید و یا می توانید برای دورهمی و تولدها تهیه کنید. این غذا برای کسانی که طعم و مزه بادمجان را دوست دارند بسیار خوشمزه و دلچسب است شما به دلخواه می توانید مواد میانی بادمجان را تغییر دهید در واقع شما ابتدا باید بادمجان ها را سرخ کنید و مواد میانی را تهیه کنید و در بین بادمجان ها بگذارید و به همراه سس بگذارید تا پخته شود. امروز در پارسی دی بقچه بادمجان خوشمزه و مجلسی با گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بادمجان۵ عدد
پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
فلفل دلمه۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲  ق غذا خوری
نمک، زردچوبه، فلفل سیاهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس

۱ عدد
۳ عدد
۱ ق غذا خوری
به مقدار لازم

طرز تهیه بقچه بادمجان مجلسی با گوشت

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

برای تهیه این غذا بهتر است از بادمجان های گوشتی استفاده کنید بدین صورت که پوست بادمجان ها را بگیرید و از آنها را از درازا به ۴ قسمت برش دهید سپس برای گرفتن تلخی آن ورقه های بادمجان را در محلول آب و نمک به مدت ۳۰ قرار دهید.

مرحله دوم: سرخ کردن روغن

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه بادمجان ها را آبکشی کنید و بگذارید تا خشک شود سپس داخل تابه کمی روغن ریحته تا داغ شود برای اینکه بادمجان ها روغن کمتری جذب کند کمی ماست با قلمو به بادمجان ها بزنید سپس داخل روغن داغ سرخ کنید و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

پیاز را نگینی ریز خرد و داخل تابه با کمی روغن تفت دهید تا سبک شود سپس به آن کمی زردچوبه بزنید تا طلایی شود در ادامه گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد سپس به آن فلفل سیاه و نمک بزنید و در ادامه رب را اضافه کنید و تفت داده تا رب خوش رنگ شود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه بقچه بادمجان

بادمجان های سرخ شده را به شکل بعلاوه روی هم قرار دهید و در مرکز آن از مواد میانی قرار دهید و به صورت بقجه آن را جمع کنید و برای فیکس کردن از یک عدد خلال دندان استفاده کنید.

مرحله پنجم: تهیه سس

پیاز را پوست بگیرید نگینی ریز یا رنده ریز بزنید و داخل تابه با کمی روغن تفت داده تا سبک شود سپس  گوجه فرنگی ها را که از قبل با کمک غذاساز پوره کردید یا رنده زدید اضافه کنید و تفت داده تا آب اضافی آن تبخیر شود سپس رب را به همراه کمی نمک و زردچوبه بزنید و داخل سس ۱ پیمانه آب بریزید.

مرحله ششم: پخت بقچه بادمجان بدون فر و با فر

اگر دوست دارید روی گاز بقچه بادمجان را تهیه کنید بدین صورت باید عمل کنید بقچه بادمجان را به آرامی داخل سس قرار دهید و روی حرارت کم قرار دهید تا سس غلیظ و غذا جا بیفتد. برای پخت در فر باید داخل یک ظرف پیرکس سس را بریزید و بقچه بادمجان را داخل سس قرار دهید و در دمای ۱۸۰ به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بقچه بادمجان 

  1. شما می توانید به دلخواه داخل مواد میانی از هر نوع سبزیجاتی و موادی که دوست دارید استفاده کنید مانند قارچ یا ذرت.
  2. می توانید مواد گوشت چرخ کرده را مانند کوفته گرد کنید و در وسط  بقچه بادمجان قرار دهید.
  3. می توانید برای چاشنی این غذا در انتهای پخت کمی آبلیمو تازه یا آبغوره اضافه کنید.
  4. برای تزئین می توانید روی هر خلال دندان یک عدد گوجه گیلاسی قرار دهید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه بقچه بادمجان خوشمزه و مجلسی با گوشت با فر و بدون فر
4.2 (83.33%) 6 votes

  • شیرینا ۲ سال پیش

    روزم من ذهنم آب افتاد 😋

    پاسخ