طرز تهیه کرپ پنیری ساده بدون گوشت و مرغ ویژه صبحانه و عصرانه

دستور پخت کرپ پنیری

طرز تهیه کرپ پنیری

 

کرپ پنیری یکی از ایده های بسیار خوب برای تهیه یک صبحانه یا عصرانه خوشمزه می باشد که می توانید با چند فلم مواد و پنیر دلخواه خود این غذا را تهیه کنید. کرپ پنیری را باید ابتدا تهیه کنید و پنیر دلخواه را داخل آن قرار دهید و رول یا تا کنید و مجدد داخل تابه قرار دهید پنیر ذوب شود. کرپ پنیری یک ایده خوب برای رستوران دارها یا کافه ها می باشد که می توانند به منو صبحانه خود اضافه کنند و یک صبحانه مدرن میل کنید. این صبحانه به دلیل استفاده از شیر و تخم مرغ و آرد یک صبحانه مقوی و کامل به حساب می آید و می تواند برای شروع یک روز پر انرژی گزینه خوبی باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه طرز تهیه کرپ پنیری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کرپ پنیری

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شیر ۲/۳ پیمانه
  • آرد ۲/۳ پیمانه
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • جعفری خرد شده ۴ ق غذا خوری
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه کرپ پنیری خوشمزه و ساده برای صبحانه و عصرانه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا قبل از شروع آشپزی همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک یک پیمانه آشپزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. تخم مرغ را با شیر داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شود.

مرحله دوم: تهیه مایه کرپ

در ادامه باید آرد و نمک را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به مواد طی چند مرحله اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد یکدست و گلوله های آرد باز شود و در انتها باید جعفری را که از قبل شسته و ساطوری ریز خرد کنید اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: پخت کرپ

در ادامه برای پخت کرپ پنیری باید داخل یک تابه را کمی چرب کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید و هر دفعه مقدار مشخصی با ملاقه کف تابه بریزید و سریع تابه را بچرخانید و تا یک لایه تقریبا نازک کف تابه پخش شده باشد و بعد از چند دقیقه که پخته شد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و به همین ترتیب همه مواد را آماده کنید.

مرحله چهارم: افزودن پنیر

حالا باید هر کرپ را داخل یک بشقاب گرد قرار دهید و مقداری از پنیر پیتزا رنده شده داخل آن قرار دهید و کرپ را تا بزنید و داخل تابه چرب شده با کره یا روغن قرار دهید به طوری که درز کرپ زیر باشد، سپس هر دو طرف را سرخ کنید تا پنیر ذوب شود و بعد داخل بشقاب سرو قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کرپ پنیری ساده در خانه

  1. جعفری طعم بسیار خوبی به کرپ می دهد و اگر دوست ندارید می توانید حذف کنید و به صورت ساده این کرپ پنیری را تهیه کنید.
  2. می توانید کرپ را رول کنید و یا از چهار طرف روی هم بیاورید.
  3. از پنیر ورقه ای یا رنده شده می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه