طرز تهیه مرغ پنیری با قارچ و اسفناج خوشمزه و لذیذ در فر و مایکروفر

طرز تهیه مرغ پنیری

 

یکی از غذاهای خوشمزه می باشد که خیلی راحت و سریع آماده می شود و دارای سس مخصوص است که از ترکیب پنیر های مختلف و ادویه و شیر و خامه تهیه شده است و بسیار بافت نرم و لذیذی دارد. مرغ پنیری یک پیشنهاد ویژه برای زمان هایی می باشد که هوس یک غذای چرب و فست فودی کردید و به دلیل وجود مرغ و سس و پنیر پیتزا های مختلف در این غذا بسیار هیجان انگیز و خوشمزه می باشد و قطعا همه کودکان و حتی بزرگسالان عاشق آن می شوند. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه مرغ پنیری با قراچ و اسفناج را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

سینه مرغ۲ عدد
بیکن یا ژامبون۱۰۰ گرم
پنیر موزارلا۱ پیمانه
پنیر چدار۲ ورق
خامه۱/۲ پیمانه
شیر۱/۳ پیمانه
سس خردل۱ ق غذا خوری
سس مایونز۱ ق غذا خوری
سس کچاب۱ ق غذا خوری
پنیر پارمزان۲ ق غذا خوری
سیر۲ حبه
قارچ۵ عدد
اسفناج۳۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ پنیری خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا سیر را بشورید و پوره کنید.سپس پیاز را بشورید و پوست کنید. سینه مرغ را بشورید و همراه با پیاز و مقداری ادویه داخل قابلمه بریزید و با مقداری آب به مدت ۲ ساعت اجازه دهید تا پخته شود. سپس مرغ را از آب جدا کنید و روی تخته برش به صورت مکعبی یا نگینی برش دهید و کنار بگذارید. اسفناج را بشورید و روی تخته برش خرد کنید. قارچ ها را بشورید و پوست روی آن ها را با چاقوی تیز بکنید. بیکن یا ژامبون مرغ را روی تخته برش به صورت مکعبی برش دهید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت مواد

داخل تابه مناسب قارچ های برش داده را بریزید و برای این که تیره نشوند چند قطره آبلیمو اضافه کنید و با حرارت ملایم اجازه دهید تا پخته شود. بعد از کمی تفت دادن، اسفناج از قبل خرد شده را همراه با مقداری نمک اضافه کنید تا با قارچ تفت داده شود و مقداری پخته و نرم شوند تا آب قارچ ها تمام شود. سپس شعله را خاموش کنید. بیکن ها را به صورت مجزا داخل ماهیتابه تفت دهید تا همه طرف بیکن تفت داده شود و طلایی شود. بعد از این مرحله بیکن ها آماده می باشد. زیر شعله را خاموش کنید و آن ها را کنار بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی سس

در تابه ای مناسب پنیر پیتزا، پنیر چدار و خامه را به همراه شیر، سس خردل و سس کچاپ و سس مایونز و همچنین ادویه ها که شامل نمک، فلفل سیاه و پاپریکا می باشد به مواد اضافه کنید و روی حرارت ملایم اجازه دهید تا مواد باهم مخلوط و پنیر ذوب شود. اگر ترکیب سفت شد می توانید مقداری شیر به مخلوط اضافه کنید.

مرحله چهارم: آماده سازی مرغ پنیری

بعد از این که سس آماده شد مواد از قبل آماده شده را که شامل بیکن های تفت داده شده و مرغ و قارچ اضافه کنید و با حرارت ملایم کمی تفت دهید، تا جایی که مواد باهم مخلوط شوند و طعم و مزه آن ها به خرد هم بروند. سپس شعله را خاموش کنید و ترکیب را داخل ظرف پیرکس بریزید و مقداری پنیر پیتزا روی مواد قرار دهید و به مدت۳ دقیقه داخل مایکرویو قرار دهید تا فقط پنیر روی مواد ذوب شود. در صورت نداشتن مایکرویو می توانید از فر استفاده کنید برای این کار مواد را داخل ظرف ریخته و برای ۱۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پنیر ذوب شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ پنیری در فر و مایکروفر

  1. در صورت تمایل می توانید مقدار و نوع پنیر را تغییر دهید.
  2. مرغ پنیری را می توانید داخل نان باگت یا نان تست سرو کنید
  3. برای تزئین می توانید مقداری جعفری خرد شده روی آن بریزید.
  4. اگر فر ندارید می توانید مواد را داخل تابه ریخته و در تابه را و در تابه را قرار دهید تا پنیر ذوب شود.

همچنین ببینید

طرز تهیه مرغ پنیری با قارچ و اسفناج خوشمزه و لذیذ در فر و مایکروفر
5 (100%) 1 votes