طرز تهیه گردو پلو مجلسی و خوشمزه شهرکرد با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه گردو پلو

 

یکی از غذا های سنتی و خوشمزه شهرکرد می باشد که یک پلو متفاوت و خوش طعم است. گردو پلو هم با مرغ و هم گوشت نیز تهیه می شود. گردو پلو را حتما در این فصول سرد تهیه کنید زیرا باعث می شود گرمای بدن بالا رود و بدن گرم شود پس حتما در برنامه غذایی خود گردو پلو را بگنجانید. گردو پلو بدلیل داشتن گردو خواص بی شماری دارد از جمله امگا ۳ و سلامت قلب و عروق و همچنین کاهش وزن. امروز در پارسی دی گردو پلو با گوشت قلقلی را با هم یاد می گیریم با ما همراه باشید.

مواد لازم 

برنج۴ پیمانه
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
مغر گردو۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
کره۵۰ گرم
زرشکبه میزان لازم
زعفرانبه میزان لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه گردو پلو با گوشت

مرحله اول : درست کردن گوشت قلقلی

ابتدا یک پیاز را شسته و رنده ریز بزنید و آب اضافی آن را بگیرید سپس با گوشت چرخ کرده به همراه نمک و فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط می کنیم و شروع به ورز دادن می کنیم سپس گوشت را به مدت نیم ساعت داخل یخچال گذاشته تا استراحت کند و منسجم تر شود سپس بعد از گذشت این زمان گوشت ها را خارج و از هرکدام به مقدار دلخواه برداشته و گرد می کنیم و درون روغن داغ خوب سرخ می کنیم.

مرحله دوم : آماده سازی گردو

گردو ها را به اندازه دلخواه خرد کرده و برای نیم ساعت داخل آب قرار می دهیم تا نرم شود و آبکش می کنیم.

پیاز دیگر را نگینی ریز خرد کرده و داخل تابه به همراه کمی کره و روغن تفت می دهیم تا سبک شود سپس گردوها را به همراه زعفران و کمی زرشک اضافه تفت می دهیم.

مرحله سوم : دم گذاشتن گردو پلو

برنج را از قبل با مقداری نمک خیس کنید سپس روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد وقتی برنج نرم شد آن را آبکش کرده و ته دیگ مورد نظر را کف قابلمه می گذاریم سپس یک لایه برنج ریخته و مقداری از مواد گردویی را اضافه می کنیم و هم می زنیم این کار را ادامه داده تا گردو و برنج تمام شود سپس برنج را بمدت ۴۵ دقیقه دم می گذاریم و در انتها کمی روغن و زعفران روی برنج ریخته و در ظرف سرو کشیده و به همراه گوشت قلقلی و گردو تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت گردو پلو

  1. اگر زمان کافی برای استراحت گوشت قلقلی ها نداشتید وقتی آن ها را گرد کردید بمدت ۱۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید.
  2. می توانید گوشت قلقلی ها را همراه با برنج دم بگذارید و لای مواد بریزید.
  3. زرشک قابل حذف است.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه