طرز تهیه پیراشکی پفکی با طعم جعفری و سیر بدون خمیرمایه و فر برای شام

دستور پخت پیراشکی پفکی

طرز تهیه پیراشکی پفکی

 

پیراشکی پفکی یکی از روش های تهیه پیراشکی می باشد که بسیار ترد و خوشمزه و تو خالی می باشد و یک ایده بسیار خوب برای شام و نهار است زیرا با طعم جعفری و سیر می باشد و مخصوص روز های می باشد که دنبال یک غذای خوشمزه و نونی می گردید. برای تهیه این پیراشکی پفکی نیازی به فر ندارید و می توانید داخل روغن سرخ کنید و با سس دلخواه سرو کنید. پیراشکی پفکی به دلیل بافتی که دارد به این اسم مشهور است و یک گزینه خوب برای مهمانی و تولد ها نیز می تواند باشد. برای خمیر این پیراشکی نیازی به خمیر مایه ندارید و با ماست می توانید آن را به راحتی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیراشکی پفکی بدون خمیرمایه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای پیراشکی پفکی

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • ماست همزده ۱/۲ پیمانه
  • سیر ۵ حبه
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • جعفری خرد شده ۳ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • آرد ۳۰۰ گرم
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه پیراشکی پفکی خوشمزه با طعم سیر و جعفری

مرحله اول: آماده سازی مواد

تخم مرغ را به همراه ماست و سیر پوست کنده و پوره شده و مقداری نمک داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی یا برقی بزنید تا یکدست شود و تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. جعفری را پاک کنید و بشورید و ساطوری ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: افزودن آرد

آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و طی چند مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جمع شود. در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۳ الی ۴ دقیقه خمیر را ورز دهید تا نرم و لطیف شود. این خمیر نیازی به استراحت دهید.

مرحله سوم: سرخ کردن پیراشکی پفکی

خمیر را روی سطح آردپاشی شده باز کنید و با یک کاتر گرد برش بزنید. داخل یک شیرجوش روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود و بعد دانه دانه خمیر های برش زده را داخل روغن قرار دیهد و روی آن روغن بریزید و صبر کنید تا پف کند و طلایی شود و بعد در انتها روی دستمال روغنی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و بعد با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پیراشکی پفکی خوشمزه بدون فر

  1. از آرد سفید قنادی برای تهیه این پیراشکی استفاده کنید.
  2. می توانید از جعفری خشک نیز استفاده کنید.
  3. بهتر است از ماست همزده استفاده کنید.
  4. از روغن سرخ کردنی برای تهیه این پیراشکی استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه