طرز تهیه کیک زردآلو خانگی ساده و خوشمزه در فر مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک زردآلو

 

از دسته کیک های میوه ای است که همزمان در تابستان با رسیدن زردآلو تهیه می شود. کیک زردآلو در سراسر دنیا تهیه می شود. کیک های میوه ای به نکات خاصی نسبت به سایر کیک ها نیاز دارند. بهتراست برای تهیه کیک زردآلو از زردآلوهای شیرین و هسته جدا استفاده کنید و نباید زردآلو شل و آبکی باشد. از قالب مناسب برای تهیه این کیک استفاده کنید بهترین نوع قالب برای تهیه کیک زردآلو قالب پهن هستند. زردآلو خواصی همچون بهبود دستگاه گوارش، مفید برای دیابت، مبارزه با التهاب، جلوگیری از آسیب کبد می باشد. امروز در پارسی دی کیک زردآلو را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کره۱۰۰ گرم
شکر۳/۴ پیمانه
روغن مایع۱/۴ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
وانیل۱/۴ قاشق چایخوری
شیر۳ قاشق غذا خوری
آرد۱ پیمانه + ۳قاشق غذا خوری
نشاسته ذرت۵ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
زردآلو حدود۴۰۰ گرم

طرز تهیه کیک زردآلو خانگی

مرحله اول: آماده سازی مواد

همه مواد کیک را از یخچال خارج کنید تا هم دما شوند. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. آرد و نشاسته و بیکینگ پودر و نمک را با هم ملخوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود. قالبی به قطر ۲۵ یا ۳۰*۲۰ را چرب و آردپاشی کنید.

مرحله دوم: هم زدن کره

کره را به همراه شکر داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا بوی کره از بین برود سپس در ادامه روغن مایع را نیز افزوده و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۱ دقیقه دیگر هم بزنید و با افزودن تخم مرغ آخر وانیل را اضافه کنید سپس شیر را افزوده ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه کیک زردآلو

در ادامه مخلوط آرد را طی چند مرحله به مواد فوق اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود. قالب را آماده کنید و نیمی از مواد کیک را داخل قالب ریخته و نیم از زردآلو ها را که از قبل هسته اش را جدا و از وسط به دو نیم کردید از سمت پشت روی کیک بچینید سپس مابقی کیک را نیز بریزید.

مرحله پنجم: پخت کیک زردآلو

در ادامه مابقی زردآلو ها را روی کیک چیده و قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ الی ۶۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود می توانید به دلخواه روی فر را روشن کنید تا سطح کیک طلایی شود از قالب خارج کرده و تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک زردآلو

  1. برای فرهای برقی و توستر ۲۰ درجه دما را بهتر است کمتر تنظیم کنیم.
  2. اگر از قالب گرد استفاده کنید زمان پخت طولانی تر می شود.
  3. بعد از خنک شدن می توانید برای تزئین کیک کمی زردآلو روی کیک بپاشید.
  4. نشاسته ذرت در این دستور قابل حذف یا جایگزین نیست.
  5. میزان شکر را می توانید تا ۱/۳ پیمانه کاهش دهید.
  6. از مارگارین نیز بجای کره استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه