طرز تهیه لبو قرمز تنوری در فر شیک و ساده بدون آب و شکر

طرز تهیه لبو در فر

چغندر در فر یک دسر بسیار خوشمزه و خوش رنگ و لعاب می باشد که اگر آن را خوب پخت کنید مزه و رنگ فوق العاده ای دارد. مخصوصا الان که در زمستان و هوای سرد سپری می کنیم درست کردن یک لبوی داغ و شیرین بسیار دلچسب می باشد. در انتخاب لبو یا چغندری باید دقت کنید تا سفت و شاداب و با پوستی بدون لک باشد و لبو ها ریز هم باشد بهتر است زیرا هم سریع می پزد و هم ریشه نداشته باشد. اما تهیه لبو در فر کار بسیار آسانی است. شما می توانید لبو ها را داخل فر بگذارید و بدون افزودن آب بگذارید تا پخته شود. اما بسته به شیرینی لبو ها می توانید نبات یا شکر یا شیره انگور و خرما به آن اضافه کنید. لبو یا چغندر یک گیاه دارویی است که در صنعت رنگ خوراکی هم بسیار پر کاربرد است. لبو برای کاهش التهابات و به پیشگیری از سرطان جلوگیری می کند، اما لبو برای عملکرد قلب بسیار مفید است زیرا کلسترول خون بدن را افزایش می دهد و حاوی بتایین است و از سکته مغزی جلوگیری می کند. امروز قصد داریم طرز تهیه لبو در فر را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

لبوی قرمز یا چغندر۳ عدد
نبات یا شیره انگوربه مقدار لازم

طرز تهیه لبو در فر و مایکروفر بدون آب

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.  لبو ها را بشورید و پوست روی لبو را با برس بکشید تا کاملا تمیز شود. لبو ها را با استفاده از چاقو چند جا سوراخ کنید و داخل فویل بپیچید. شما می توانید به دلخواه پوست لبو را بعد از پخت جدا کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد و پخت لبو در فر

در ادامه لبو های به فویل پیچیده شده را داخل سینی فر قرار دهید و بگذارید داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه تا پخته شود. پخته شدن لبو ها یک ساعت زمان می برد. البته مدت زمان پخته شدن لبو ها بستگی به سایز آن ها دارد. پس حتما زمانی که در حال پخت است آن را مداوم چک کنید. بعد از پخت صبر کنید تا خنک شود سپس از داخل فویل خارج کنید و به دلخواه برش بزنید و سرو کنید.

مرحله دوم: پخت لبو در مایکروفر

لبو رو پوست بگیرید و خرد کنید و داخل ظرف مخصوص ماکرویو بریزید. چند قاشق آب اضافه کنید و درب ظرف را ببندید. به مدت زمان ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا پخته شود. بعد از این زمان چک کنید تا پخته شود. دقت کنید برای چک کردن حتما مراقب دست خود باشید زیرا ممکن است با بخار داغ بسوزد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت لبو داخل فر

  1. می توانید لبو ها را برش بزنید و کف سینی فر قرار دهید و داخل فویل نپیچید.
  2. در صورت شیرین نبودن لبو ها مقداری شکر یا شیره اضافه کنید.
  3. تا چند روز داخل  یخچال میتوانید لبو ها را تازه نگه داری کنید.
  4. در فر برقی یا توستر دما را روی ۱۶۰ انتخاب کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه