طرز تهیه ماکارونی با نخود فرنگی و سویا ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه ماکارونی با نخود فرنگی

 

ماکارونی یکی خوشمزه ترین غذا های بین المللی می باشد که به روش های مختلفی تهیه می شود ولی روش تهیه ماکارونی به سبک ایرانی یا همان دمی فوق العاده خوشمزه می باشد که شما می توانید این ماکارونی را این بار با نخود فرنگی و ذرت تهیه کنید، شما می توانید برای تهیه این ماکارونی با نخود فرنگی از سویا و گوشت چرخ کرده استفاده کنید و یا از سویا خالی استفاده کنید و این ماکارونی را با ترشی و سالاد میل کنید. شما می توانید از هر نوع کدوم ماکارونی فرمی یا رشته ای استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماکارونی با نخود فرنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ماکارونی۱ بسته
سویا۱ لیوان
رب۲ ق غذا خوری
نخود فرنگی۱/۲ پیمانه
پیاز۲ عدد
ذرت و فلفل دلمهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشن، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی با نخود فرنگی

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا سویا را با کمی آب گرم خیس کنید تا نرم شود، می توانید سویا را داخل غذاساز یا میکسر بریزید تا پوره شود یا به صورت درشت استفاده کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه زردچوبه و روغن تفت دهید تا طلایی و کمی سبک شود و بعد سویا را اضافه کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید سویا را به همراه پیاز خوب سرخ کنید تا بوی خامی سویا از بین برود، سویا روغن را به خود می کشد پس کم کم روغن اضافه کنید و تفت دهید و بعد به دلخواه فلفل دلمه خرد شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید و در ادامه نخود فرنگی و ذرت را اضافه کنید و بعد ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود.

مرحله سوم: تهیه ماکارونی با نخود فرنگی

در ادامه باید رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود و بعد کمی آب جوش به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ رب باز شود و بگذارید تا بجوشد و روغن بی اندازد. داخل یک قابلمه آب ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد کمی نمک و روغن اضافه کنید و بعد از جوش آمدن ماکارونی دلخواه خود را اضافه کنید و با توجه به نوشته روی بسته بندی زمان دهید تا نرم شود و بعد آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و ماکارونی را بریزید و بعد از مواد میانی تهیه شده و همین طور ادامه دهید و ماکارونی با نخود فرنگی را برای ۳۰ دقیقه دم بگذارید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ماکارونی با نخود فرنگی

  1. به دلخواه می توانید از پوره گوجه فرنگی بجای رب استفاده کنید یا از ترکیب هر دو استفاده کنید.
  2. یه دلخواه می توانید از قارچ نیز استفاده کنید.
  3. حتما موقع دم کردن ماکارونی با نخود فرنگی اولش حرارت را زاید کنید و زمانی که بخار کرد شعله را کم کنید.
  4. لایه ها ماکارونی و مواد میانی باید نازک باشد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه