طرز تهیه پیراشکی مغزدار شکلاتی خیلی خوشمزه و ساده بدون فر و خمیرمایه

دستور پخت پیراشکی مغزدار 

پیراشکی مغزدار

 

پیراشکی مغزدار یکی از پیراشکی های فوری و خوشمزه می باشد که شما می توانید بدون خمیرمایه تهیه می شود و زمان زیادی برای آن کافی نیست. این پیراشکی خوشمزه بدون فر تهیه می شود و بسیار پف دار و خوش طعم است و برای کسانی که دوست دارند یک شیرینی فوری و خوشمزه تهیه کنند گزینه بسیار خوبی می باشد. نکته خیلی مهم این رسپی این می باشد که میزان ها را کم و زیاد نکنید زیرا ممکن است خراب شود و خمیر کاملا چسبنده می باشد و نیاز به افزودن آرد نیست. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیراشکی مغزدار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی مغزدار

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری
  • شکر ۱/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱.۵ ق چای خوری
  • وانیل نوک چای خوری
  • ماست ۳ ق غذا خوری
  • آرد ۱ پیمانه و ۲/۳ پیمانه
  • شکلات تخته ای به مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی مغزدار خانگی با طعم شکلاتی

مرحله اول: هم زدن مواد

ابتدا همه مواد را به کمک پیمانه قنادی اندازه گیری کنید و یا از یک لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید. سپس  تخم مرغ و شکر را با همزن دستی بزنید تا کمی کرمی رنگ شود وبعد ماست و روغن مایع و وانیل را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام یک دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست شود. می توانید از همزن دستی یا برقی استفاده کنید.

مرحله دوم: افزودن آرد

در ادامه باید بیکینگ پودر را به مخلوط فوق اضافه کنید و برای ۵ دقیقه استراحت دهید تا کمی پفکی شود و بعد باید آرا را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک خمیر چسبنده بدست بیاید. اصلا آراد اضافه نکنید و بعد روی خمیر را بپوشانید و برای نیم ساعت استراحت دهید.

مرحله سوم: باز کردم خمیر

بعد از استراحت باید خمیر را به دو نیم تقسیم کنید و روی سطح آردپاشی شده به صورت دایره ی باز کنید و همانند تصویر باید روی هر قسمت شکلات تخته ای قرار دهید و بعد خمیر باز شده قسمت دوم را روی آن قرار دهید و خوب لبه های خمیر را بهم چسبانده تا در هنگام سرخ شدن باز نشود.

مرحله چهارم: سرخ کردن پیراشکی مغزدار

داخل یک شیرجوش باید کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود بعد دانه دانه پیراشکی ها را داخل روغن قرار دهید و صبر کنید با شعله ملایم پخته شود و با قاشق روغن داغ روی پیراشکی بریزید تا سرخ و طلایی و پف دار شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پیراشکی مغزدار بدون فر و خمیرمایه

  1. باید حرارت کم باشد تا خوب پیراشکی ها مغز پخت شود.
  2. یک طرف سرخ شد باید برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.
  3. اصلا نباید حرارت زیاد باشد وگرنه پیراشکی خمیر می شود.
  4. می توانید از سس شکلاتی یا پودر شکر برای تزیین استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه