طرز تهیه کنجد عسلی با 2 قلم مواد نرم و خوشمزه با شیره انگور گام به گام

دستور پخت کنجد عسلی

طرز تهیه کنجد عسلی

 

کنجد عسلی یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و راحت است که شما می توانید به راحتی تهیه کنید. کنجد عسلی یک میان وعده عالی برای بچه ها و مهمانی و پذیرایی می باشد. شما می توانید این کنجد عسلی را با شیره انگور و کنجد تهیه کنید و از خواص خوب کنجد در کنار شیره انگور استفاده کنید. شما می توانید بجای شیره از شکر یا ارده یا عسل نیز استفاده کنید. شیره انگور که به دوشاب نیز نامیده می شود برای بدن خواص بسیار زیادی دارد و طبع این خوراکی گرم و تر است و برای تقویت سیتسم ایمنی بدن بسیار مفید که یکی از آن درمان کم خونی می باشد. کنجد نیز ارزش غذایی بالایی دارد و برای فشار خوت و سلامت از قلب گزینه خوبی می باشد. شما می توانید از کنجد عسلی به عنوان یک شیرینی در کنار چای خود استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کنجد عسلی با شیره انگور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک کنجدی ساده با ماست

  • کنجد ۱ پیمانه
  • شیره انگور ۲/۳ پیمانه
  • پودر نارگیل به دلخواه ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه کنجد عسلی خوشمزه و مقوی بدون شکر

مرحله اول: تفت دادن کنجد

ابتدا باید کنجد را تفت دهید برای این کار می توانید از کنجد تفت داده استفاده کنیدو کنجد خام را داخل تابه بریزید و با حرارت ملایم به مدت ۱۰ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد، حتما حرارت کم باشد وگرنه کنجد می سوزد و طعم خوبی نخواهد داشت.

مرحله دوم: افزودن شیره انگور

بعد از ۱۰ دقیقه باید شیره انگور را اضافه کنید و برای ۱ الی ۲ دقیقه سریع مواد را هم بزنید تا مواد یکدست شود. در این مرحله می توانید انواع مغزیجات را اضافه کنید و هم بزنید و یا از کمی پودر نارگیل استفاده کنید و مواد را تفت دهید.

مرحله سوم: تهیه کنجد عسلی

می توانید از قالب سیلیکونی استفاده کنید و یا داخل یک ظرف پیرکس نایلون انداخته و مواد را داخل آن بریزید و مواد را برش بزنید ولی با قالب سیلیکونی ظاهر مجلسی تری دارد. مواد را داخل قالب بریزید و پر کنید و یک قاشق را کمی خیس کنید و روی کنجد عسلی را صاف و یکدست کنید و بعد قالب را برای نیم ساعت داخل یخچال قرار دهید و بعد از قالب خارج کنید و اگر بدون قالب این کنجد عسلی را تهیه کردید با چاقو به اندازه دلخواه برش بزنید و روی آن انواع مغزیجات را بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کنجد عسلی بدون شکر با شیره انگور

  1. به جای شیره می توانید از شکر استفاده کنید به این صورت که به ازای هر یک لیوان کنجد ۱/۲ شکر بریزید.
  2. می توانید از مخلوط شیره انگور و خرما استفاده کنید.
  3. می توانید از هسل به همراه مقدار شیره استفاده کنید.
  4. چون داخل این کنجد عسلی شیره دارد باید در یخچال نگهداری کنید و برای سرو به مدت ۱ ساعت در دمای محیط قرار دهید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کنجد عسلی با 2 قلم مواد نرم و خوشمزه با شیره انگور گام به گام
3.3 (66.67%) 3 votes