طرز تهیه کلوچه کنجدی تابه ای ساده و خوشمزه و نرم با پف زیاد بدون همزن

دستور پخت کلوچه کنجدی تابه ای

طرز تهیه کلوچه کنجدی تابه ای

 

کلوچه کنجدی تابه ای یکی از کلوچه های بسیار پر طرفدار و ساده می باشد که همان طور که از نام این رسپی پیداست دیگر نیازی به فر ندارید و خیلی راحت داخل تابه رژیمی می توانید این کلوچه خوشمزه را تهیه کنید. این کلوچه طعم و بافت بی نظیری دارد و به همان اندازه که داخل فر پف می کند در تابه نیز همان طور می باشد. در تهیه این این کلوچه از ماست استفاده شده است که باعث پف زیاد و بافت عالی می شود و اگر تمام نکات گفته شده را رعایت کنید یک کلوچه بی نظیر خانگی خواهید داشت که می توانید در کنار چای و قهوه سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کلوچه کنجدی تابه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کلوچه کنجدی تابه ای بدون فر و همزن برقی

  • ماست ۳ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • پودر هل ۱ ق چای خوری
  • وانیل نوک ق چا یخوری
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • آرد سفید قنادی ۳ پیمانه
  • کنجد به مقدار لازم

طرز تهیه کلوچه کنجدی تابه ای نرم و خوشمزه با ماست

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. ماست را داخل یک کاسه ریخته و بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه این مخلوط را کنار قرار دهید تا ماست پف کند.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ و پودر هل و وانیل و شکر را داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی برای ۱۰ دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود، می توانید برای ۵ دقیقه با همزن برقی نیز مواد را هم بزنید. روغن را اضافه کنید و برای ۱ دقیقه هم بزنید و بعد مخلوط ماست مرحله قبل را اضافه کنید و هم بزنید.

رحله سوم: تهیه مایه کلوچه کنجدی تابه ای

آرد را روی مواد به تدریج الک کنید و با لیسک مواد را هم بزنید و هم بزنید تا خمیر بدست بیاید، خمیر کلوچه کنجدی تابه ای چسبناک است پس اصلا نگران نباشید یعنی کار خود را درست انجام دادید، می توانید در این مرحله به دلخواه مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و یکی را ساده و به یکی زعفران اضافه کنید و بعد خمیر را داخل نایلون قرار دهید و برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت کلوچه کنجدی تابه ای

شعله پخش کن را برای ۱۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا گرم شود، کف تابه را کاغذ روغنی قرار دهید و واشر دور تابه را در بیاورید. از مواد کلوچه بردارید و کف دست گرد کنید و داخل کنجد بزنید، سپس با فاصله از هم داخل تابه قرار دهید و روی درب تابه دمکنی قرار داده و برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا کلوچه ها داخل تابه پخته شوند. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کلوچه کنجدی تابه ای بدون همزن و فر

  1. اگر مواد را زعفرانی کردید ۱ ق غذا خوری آرد مجدد به آن مواد اضافه کنید تا مایه شل نشود.
  2. کلوچه بعد از پخت پهن می شود.
  3. حرارت گاز باید ملایم باشد.

همچنین ببینید  

از
29
دیدگاه

  • نفیسه ۱ سال پیش

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید میشه لطفا درجه و زمان پخت داخل فر گازی رو هم بفرمایید؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      دمای پخت فر برقی: ۱۸۰ درجه
      فر گازی: ۱۹۰ درجه
      مدت پخت: ۱۵ الی ۲۰ دقیقه
      زیاد کلوچه هارو داخل فر نگه ندارید وگرنه بافت لطیفشون رو از دست میدن.
      بافت کلوچه باید کاملا نرم و لطیف باشه، اگر بیسکویتی شد بدونید زیاد داخل فر گذاشتید.
      برای فر گازی باید کانوکشن خاموش باشد و روی کلوچه تغییز ندهد و حتما با خلال دندان در 15 دقیقه تست کنید و اگر مواد نچسبد یعنی پخته است

      پاسخ