طرز تهیه سوهان کنجدی نرم و خوشمزه با شکر در خانه + عکس مراحل

دستور تهیه سوهان کنجدی

طرز تهیه سوهان کنجدی

 

سوهان کنجدی یکی از میان وعده های بسیار کامل خوشمزه می باشد که شما می توانید با ۳ قلم مواد به راحتی در خانه تهیه کنید. برای تهیه سوهان کنجدی نیاز به شکر کاراملی شده و کنجد و کمی کره دارید که بهتر است کره را حذف نکنید زیرا باعث بافت ترد و نرم این سوهان می شود. شما می توانید به دلخواه از پسته خلالی شده نیز برای این سوهان استفاده کنید و آن را تبدیل به یک تغذیه کامل و مقوی کنید. سوهان کنجدی در کنار یک لیوان چای بسیار دلچسب است و شما می توانید برای مهمانی و مراسمات مختلف این سوهان کنجدی راحت را با شیرینی های پر دردسر جایگزین کنید. دانه کنجد یکی از قدیکی ترین گیاهات روغنی در دنیا محسوب می شود و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. دانه کنجد یک منبع عالی از مس می باشد و همچنین یک ضد التهاب و انتی اکسیدان قوی است که علائم و درد را کاهش می دهد. امروز در پارسی دی سوهان کنجدی را به صورت تصویری به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سوهان کنجدی نرم و خوشمره

  • شکر ۱ پیمانه
  • کره ۲۵ گرم
  • کنجد ۱ پیمانه

طرز تهیه سوهان کنجدی با شکر در خانه

مرحله اول: افزودن شکر

ابتدا باید از یک قابلمه نچسب استفاده کنید و شکر را داخل آن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. بعد از ۱ الی ۲ دقیقه مشاهده می کنید که شکر در حال آب شدن می باشد و باید در این زمان هم بزنید. شکر ها بعد از هم زدن گلوله می شوند که اصلا نگران نباشید.

مرحله دوم: کاراملی شدن شکر

حرارت را اصلا زیاد و کم نکنید و با همان حرارتی که از اول قابلمه را روی آن قرار دادید بگذارید تا بماند و صبر کنید تا شکر کاراملی رنگ و همانند عکس به رنگ قهوه ای خوش رنگ در بیاید. حتما در طول کاراملی شدن مواد چسبیده به دیواره را جدا کنید تا همگی آب شوند.

مرحله سوم: افزودن کره و کنجد

وقتی تمام گلوله های شکر ذوب شدند باید کره را اضافه کنید، دقت کنید اگر گلوله ای داخل قابلمه است با پشت قاشق فشار دهید تا آب شود، دقت کنید اگر یک تکه شکر آب نشده داخل سوهان بماند خراب می شود. کره را اضافه کنید و تند هم بزنید تا کره به خورد مواد برود و بعد باید کنجد بو داده را اضافه کنید و سریع هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه سوهان کنجدی

وقتی بعد از افزودن کنجد مواد داخل قابلمه جمع شد باید یک سینی رویی یا آلومینیوم را در کنار دست خود فرار دهید و کف آن را از قبل با کمی کره چرب کنید و مواد داخل سینی پهن کنید و کمی خلال پسته روی ان بریزید و با گوشتکوب دستی خوب بکوبید تا سوهان نازک شود و بعد سریع با چاقو یا پیتزا بر باید برش بزنید و از روی سینی جدا کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سوهان کنجدی ترد و خوشمزه با شکر

  1. در تهیه سوهان کنجدی باید سرعت عمل زیادی داشته باشید وگرنه سوهان سریع خشک می شود.
  2. از سینی استیل نمی توانید استفاده کنید مگر این که داخل آن فویل قرار دهید.
  3. اگر کنجد بو داده ندارید باید برای نیم ساعت روی شعله کم تفت دهید تا بوی خامی از بین برود و عطر آن بلند شود.

همچنین ببینید  

از
35
دیدگاه

  • فریبا ۱ سال پیش

    با تشکر از زحمات شما برای آموزش های متنوع آشپزی و شیرینی پزی
    لطفا در ابتدا یا انتهای آموزش میزان پیمانه ها را اعلام کنید که یک لیوان ، فنجان یا وزن آنها چند گرم است … چند بار به همین علت و ندانستن میزان پیمانه ها از تهیه آن منصرف شدم …
    ممنون از لطف شما

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام خسته نباشید شما باید ملاک را یک پیمانه آشپزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی در نظر بگیرید

      پاسخ