طرز تهیه سمسمیه خانگی با کنجد مقوی و خوشمزه با شیره و عسل

طرز تهیه سمسمیه

 

یکی از میان وعده های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید این سمسمیه خوشمزه را به راحتی با چند قلم مواد در دسترس به آسانی تهیه و آماده کنید.  سمسمیه یک دسر جنوبی می باشد که دیگر نیازی به روغن و شکر ندارد و شما می توانید از مواد شیرین کننده طبیعی مانند عسل و شیره استفاده کنید. سمسمیه یک دسر سالم و پر انرژی می باشد که برای بچه ها و بزرگتر ها یکی از بهترین گزینه ها می باشد که می توانید با چای یا قهوه میل کنید. دسر های که نه شکر و روغن دارند جزء سالم و مقوی هستند. امروز در پارسی دی طرز تهیه سمسمیه به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کنجد خام۲ پیمانه
ارده۳ ق غذا خوری
عسل۳  ق غذا خوری
سه شیره۳  ق غذا خوری
پودر نارگیل۲ ق غذا خوری
خلال بادام و پستهبه مقدار لازم

طرز تهیه سمسمیه

مرحله اول: تفت دادن کنجد

ابتدا باید کنجد را برای ۱۰ دقیقه تقت دهید، برای این کار باید کنجد خام را داخل تابه بریزید و روی حرات کاملا کم کنید و مداوم هم بزنید تا بوی خامی کنجد از بین برود و کمی تغییر رنگ دهید نباید بسوزد و یا می تواتید از کنجد های تفت خورده آماده استفاده کنید.

مرحله دوم: افزودن ارده

در ادامه باید ارده و عسل و پودر نارگیل را به کنجد اضافه کنید و خوب هم بزنید و با پشت قاشق مواد را خوب فشار دهید تا به خورد هم بروند و یک دست شوند. یک ظرف پیرکس مستطیل یا مربع را با ارده چرب کنید.

مرحله سوم: تهیه سمسمیه

مواد تهیه شده را داخل آن بریزید به طوری که به قطر  سانت شود و کامل روی آن را صاف کنید و با دست فشار دهید تا یکدست شود، اگر مواد به دست چسبیده می شود کمی دست های خود را خیبس کنید و بعد با فلمو روی مواد عسل رقیق شده بزنید و به دلخواه خلال پسته و بادام بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا کاملا به مواد بچسبند و بعد برای ۲ الی ۳ ساعت ظرف را داخل یخچال قرار دهید و بعد با کمک یک چاقو تیز مواد را برش دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سمسمیه

  1. می توانید از مخلوط شیره انگور یا خرما استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید به مواد گردو ریز خرد شده نیز اضافه کنید.
  3. بهتر است یک نایلون داخل ظرف قرار دهید و مواد را با کمک نایلون از ظرف خارج کنید و بعد برش بزنید.
  4. حرارت برای تفت دادن کنجد باید کم باشد و بهتر از یک تابه گود استفاده کنید وگرنه کنجد زود می سوزد.
  5. مواد را به کمک یک گوشتکوب خوب فشار دهید تا یکدست و فشرده شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه