طرز تهیه کوکی کنجدی با 3 قلم مواد خوشمزه و فوری با فر و بدون فر

طرز تهیه کوکی کنجدی

 

یکی از انواع کوکی ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و با چند قلم مواد می توانید به راحتی یک شیرینی فوق العاده خوشمزه و مقوی تهیه کنید. شما می توانید این کوکی را همانند دیگر شیرینی با فر و بدون فر و در تابه تهیه کنید. ولی برای پخت بدون فر باید از شعله پخش کن استفاده کنید. دانه کنجد فقط برای تزیین در آشپزی نیست بلکه یک چاشنی فوق العاده مقوی است که به دلیل خواص خوبی که دارد برای بدن مفید است. دانه کنجد از دانه های روغنی می باشد که عطر و مزه آن بسیار خوب است. برای این کوکی به کنجد خام نیاز دارید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی کنجدی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

 کنجد۱ پیمانه سر خالی
شکر۱/۳ پیمانه
سفیده تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کوکی کنجدی

مرحله اول: هم زدن کنجد و شکر

کنجدو شکر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید. سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و به همراه وانیل اضافه کنید و باهم مخلوط کنید تا مواد به انسجام کافی برسد و بتوانید به راحتی به آن فرم دهید و اگر نیاز بود قاشق قاشق کنجد اضافه کنید تا مواد به انسجام برسد.

مرحله دوم: تهیه کوکی کنجدی

کف سینی فر را کاغذ روغنی چیده و یا می توانید برای پخت بدون فر داخل یک تابه دو طرفه نیز کاغذ روغنی قرار دهید. از مواد تهیه شده با کمک اسکوپ بردارید و داخل سینی با فاصله از هم قرار دهید و با دست به آن شکل دهید و گرد کنید. ضخامت هر گلوله نباید کمتر نباید از ۱ سانت نباشد.

مرحله سوم: پخت کوکی کنجدی بدون فر

تابه دو طرفه را که از قبل روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. سپس در تابه را ببندید و روی شعله پخش کن بگذارید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا پخته و طلایی شود. سپس صبر کنید تا کاملا خنک شود، سپس از روی کاغذ روغنی جدا کنید.

مرحله چهارم: پخت کوکی کنجدی با فر

برای پخت بدون فر باید مواد را در سینی فر چیده و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ در پنجره وسط  فر قرار دهید و برای ۱۰ الی ۱۲ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه بگذارید تا کوکی ها پخته و طلایی شوند. به دلخواه می توانید روی کوکی خلال پسته برای تزئین قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکی کنجدی

  1. با این میزان به اندازه ۲۰ عدد کوکی خواهید داشت.
  2. دور کوکی باید طلایی شود، سپس از روی سینی جدا کنید.
  3. بهتر است کوکی ها را با فاصله از هم قرار دهید زیرا در هنگام پخت پهن می شود.
  4. می توانید در قابلمه نیز این شیرینی را بپزید بدین صورت که روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و تا خنک شدن کامل شیرینی صبر کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه