طرز تهیه شیرینی 5 دقیقه ای بدون فر خوشمزه و سریع با چند قلم مواد

شیرینی 5 دقیقه ای بدون فر

یکی از انواع شیرینی ها می باشد که خیلی فوری و سریع تهیه می شود و نیازی به فر و یا همزن برقی ندارد. برای تهیه این شیرینی به ۳ قلم مواد احتیاج دارید که به راحتی در دسترس است و مزه و طعم خوبی دارد. این شیرینی خوشمزه شکلاتی به راحتی می توانید برای مهمان های خود تهیه کنید زیرا در کمتر از ۵ دقیقه آماده می شود و می توانید در ظرف در بسته در یخچال قرار دهید و موقع سرو در دمای محیط قرار دهید تا کمی نرم شود. این شیرینی خوشمزه و جذاب با بیسکویت تهیه می شود و با شکلات تخته ای کاور می شود. شیرینی های که نیازی به فر و یا همزن ندارند گزینه مناسبی هستند به خصوص برای زمان های که مهمان سر زده دارید و دوست دارید یک شیرینی خوشمزه و سریع بدون مواد خاصی تهیه کنید. امروز در پارسی دی شیرینی ۵ دقیقه ای بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بیسکویت پتی پور۱ بسته
موز۱ عدد
شکلات تخته ای یا شیری۱۵۰ گرم

طرز تهیه شیرینی 5 دقیقه ای

1مرحله اول: خرد کردن بیسکویت

باید بیسکویت ها را پودر کنید. برای تهیه این شیرینی می توانید بیسکویت ساده یا شکلاتی استفاده کنید. بیسکویت را داخل یک نایلون ریخته و با گوشتکوب دستی خوب بکوبید تا پودر شود. اگر غذاساز در دسترس دارید می توانید شیرینی را داخل غذاساز ریخته پودر کنید. می توانید به دلخواه می توانید کمی گردو خرد شده استفاده کنید.

2مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه موز را پوست بگیرید و داخل یک کاسه ریخته و با چنگال له کنید و بیسکویت پودر شده را به آن اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید. حالا باید خمیر را خوب ورز دهید تا خمیر نرم و یکدستی بدست بیاید. خمیر باید کاملا بدون ترک و لطیف باشد. حالا باید از خمیر بردارید و دست آن را گرد کنید.

3مرحله سوم: آماده سازی شکلات

گلوله های تهیه شده را روی کاغذ روغنی قرار دهید. حالا باید سس شکلاتی را تهیه کنید. شکلات دلخواه خود را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید. یک کتری روی حررات قرار دهید تا به جوش بیاید و بعد کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا شکلات بن ماری و ذوب شود. می توانید به دلخواه آن را داخل مایکروفر قرار دهید تا شکلات ذوب شود.

4مرحله چهارم: تهیه شیرینی ۵ دقیقه و فوری

حالا توپک های شکلاتی تهیه شده را داخل شکلات ذوب شده بریزید و روی سینی قرار دهید و برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرد. سپس به دلخواه آن را تزئین و سرو کنید. به همین راحتی شیرینی ۵ دقیقه و بدون فر ما آماده شده است نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی ۵ دقیقه ای بدون فر و خوشمزه

  1. اگر خیلی خمیر سفت بود می توانید ۱ ق غذا خوری روغن مایع به آن اضافه کنید.
  2. این توپک هرچقدر بیشتر در یخچال بماند خوشمزه تر می شود.
  3. به دلخواه می توانید از مغزیجات دلخواه استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
33
دیدگاه