طرز تهیه کیک بدون روغن و کره با بافت نرم و اسفنجی در فر

دستور پخت کیک بدون روغن و کره

کیک بدون روغن و کره

 

کیک بدون روغن و کره یکی از روش های بسیار ساده برای تهیه یک کیک با پف بسیار خوب است که دیگر نیازی به روغن یا کره ندارید و خیلی راحت می توانید در خانه یک کیک خانگی خوشمز تهیه کنید. برای این که این کیک پف خوبی داشته باشد نیاز است که زرده و سفیده را جدا کنید و از کمی آرد برنج استفاده کنید. شما می توانید این کیک را داخل یک قالب معمولی بریزید و یا زا قالب میان تهی استفاده کنید. کیک بدون روغن و کره را می توانید با فر و بدون فر تهیه کنید که هر دو روش را به شما آموزش خواهیم داد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک بدون روغن و کره را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک بدون روغن و کره و فر

  • تخم مرغ ۵ عدد
  • شکر ۲ پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • آرد برنج ۳ ق غذا خوری سر پر
  • بیکینگ پودر ۱/۲ ق مربا خوری
  • شیر سرد ۱ پیمانه
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک بدون روغن و کره نرم و خوشمزه با پف زیاد

مرحله اول: جداسازی زرده و سفیده

طرز تهیه کیک عصرانه شکلاتی بی نهایت خوشمزه با سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا قبل از شروع آشپزی همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و به کمک یک پیمانه اندازه گیری یا لیوان دسته دار مواد را اندازه گیری کنید. سپس زرده و سفیده را جدا کنید. سفیده ها را با دور تند همزن برقی بزنید تا حجیم و سفید رنگ شد باید ۲/۳ از شکر دستور را به آن اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید تا کاملا فرم بگیرید تا جای که وقتی ظرف را بر می گردانید از ظرف بیرون نریزید.

مرحله دوم: تهیه مایه کیک

مرحله دوم: هم زدن زرده

در ادامه زرده ها را به همراه مابقی شکر و وانیل داخل یک کاسه جداگانه بزنید تا کرمی رنک شود و در انتها شیر سرد را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. آرد و آرد برنج و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و سه بار الک کنید و طی ۳ مرحله به زرده اضافه کنید و با لیسک هم بزنید.

مرحله دوم: تهیه مایه کیک

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه سفیده ها را اضافه کنید و با لیسک خیلی آرام به صورت دورانی استفاده کنید و هم بزنید تا پف کیک نخوابد این مرحله بسیار حساس است و اصلا نباید مواد را سریع هم بزنید تا پف سفیده از بین برود. قالب مورد نظر را چرب کنید و مواد کیک را داخل آن بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود.

مرحله دوم: تهیه مایه کیک

مرحبه چهارم: پخت کیک بدون روغن و کره

در ادامه باید قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود و یا می توانید داخل قابلمه ریخته و روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱ ساعت ۱۰ دقیقه زمان دهید تا کیک حسابی پف کند و بعد روی توری فلزی یا پارچه برگردانید و با پودر قند الک شده و کمی گل تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک بدون روغن و کره خوشمزه و ساده و نرم

  1. سفیده ها را بعد از هم زدن داخل یخچال قرار دهید تا پف آن نخوابد.
  2. آرد برنج باعث می شود کیک بافت خوبی داشته باشد و اگر نبود از کمی آرد گندم استفاده کنید.
  3. برای تست کیک باید از خلال دندان کمک بگیرید و از وسط کیک را چک کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه