طرز تهیه کیک روز مادر گلدانی شیک و لاکچری و جدید + تصویری

دستور پخت کیک روز مادر گلدانی

طرز تهیه کیک روز مادر گلدانی

 

کیک روز مادر گلدانی یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه کیک روز مادر می باشد که شبیه به گلدان است و شما می توانید برای روز مادر به راحتی تهیه کنید. شما نیاز به قالب ندارید و می توانید از لیوان های یک بار مصرف شیشه ای یا کاغذ و یا حتی قالب مافین استفاده کنید و به دلخواه می توانید از هر رنگ شکلات استفاده کنید و این کیک زیبا را تهیه کنید و روز مادر را در کنار خانواده و مادر و مادربزرگ خود جشن بگیرد. اگر به دنبال یک کیک راحت هستید این رسپی را دنبال کنید. شما می توانید برای کیک از یک کیک اماده استفاده کنید و یا خودتان در منزل یک کیک یک تخم مرغی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک روز مادر گلدانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک روز مادر گلدانی لاکچری

  • شکلات سکه ای ۱ پیمانه
  • خامه قنادی به مقدار لازم
  • کیک شکلاتی ۱ عدد
  • گل و بیسکویت برای تزیین به مقدار لازم

طرز تهیه کیک روز مادر گلدانی ساده و خوشمزه

مرحله اول: بن ماری کردن شکلات

ابتدا باید شکلات مورد نظر را بن ماری کنید. اگر کیک شکلاتی یا ساده در دسترس ندارید می توانید از یک کیک حاضری کوچک از سوپرمارکت بخرید و یا می توانید داخل سایت از کیک های یک تخم مرغی ساده کمک بگیرد. شکلات را خرد کنید و یک کتری را روی حرارت قرار دهید و خوب هم بزنید تا یکدست و ذوب شود.

مرحله دوم: افزودن به لیوان

حالا باید لیوان های یک بار مصرف را آماده کنید. برای این کار دور تا دور قسمت لبه لیوان را برش بزنید و بعد به اندازه نیم سانت یک برش همانند تصویر زیر روی لیوان ایجاد کنید تا در زمان خارج کردن شکلات به راحتی لیوان را پاره کنید. سپس شکلات بن ماری شده را داخل لیوان بریزید و خوب لیوان را بچرخانید تا همه جای لیوان کاور شود و بعد داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد از یخچال خارج کنید و برای محکم شدن شکلات یک بار دیگر داخل آن شکلات بریزید تا لایه ضخیمی تشکیل شود.

مرحله سوم: تهیه کیک روز مادر گلدانی

بعد از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه که خوب شکلات سفت شد باید از قسمتی که برش دادید لیوان را به آرامی پاره کنید و شکلات قالبی را خارج کنید. حالا کیک مورد نظر را خرد کنید و یا به اندازه لیوان ها برش بزنید و یک لایه داخل لیوان قرار دهید و بعد روی آن خامه قنادی زده شده بزنید و بعد یک لایه کیک و در انتها خامه و روی مواد را با بیسکویت پودر شده بپوشانید و یک گل تزیینی روی آن قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک روز مادر گلدانی خوشمزه و شیک

  1. می توانید برای مواد میانی از پودینگ با ترکیب بیسکویت پتی بور استفاده کنید.
  2. می توانید برای تزیین بالای آن بجای بیسکویت یک کیک را خرد کنید و روی خامه ریخته تا مانند خاک گلدان به نظر بنظر برسد.
  3. می توانید بین لایه ها از موز یا گردو استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک روز مادر گلدانی شیک و لاکچری و جدید + تصویری
5 (100%) 1 votes