طرز تهیه کیک اسفنجی ساده در توستر بدون شیر مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک اسفنجی در توستر

 

یکی از راه هایی است که شما اگر توستر در دسترس دارید می توانید تهیه کنید شما هر دستوری را که مشاهده می کنید می توانید در توستر هم تهیه کنید ولی با دمای کمتر زیرا دماها در فر ها با توستر ها کمی متفاوت است اما استفاده از توستر شاید بدلیل کمبود جا یا نبود لوله کشی گاز یا هزینه کمتر می توانید از توستر ها استفاده کنید و انرژی و زمان کمتری را نسبت به فر دارد و می توانید به راحتی آن را تمیز کنید اما آون توستر ها به دو نوع معمولی و فن دار تقسیم می شود که ما به شما پیشنهاد می دهیم از نوع فن دار انتخاب کنید تا همزمان هم روی غذا و هم زیر غذا پخته شود. اما کیک اسفنجی یکی کیک پر کاربرد بسیار نرم و لطیف است که می توانید با خامه کشی و استفاده از میوه های مختلف برای تزئین یک کیک بسیار زیبا برای تولد و مراسمات خود تهیه کنید. امروز در پارسی دی کیک اسفنجی در توستر بدون شیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
آرد۱پیمانه
پودر قند۱پیمانه
آب جوش۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۱/۲ ق چایخوری
وانیل۱/۸ ق چایخوری

طرز تهیه کیک اسفنجی در توستر

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا توستر را با دمای ۱۶۰ درجه بمدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا گرم شود برای این کار دکمه فانکشن را بچرخانید و روی حالت المنت بالا و پایین همزمان قرار دهید تا توستر گرم شود. تمام مواد کیک را ۱ ساعت قبل در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید تا سبک شوند.

مرحله دوم : جدا سازی زرده و سفیده

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سپس سفیده تخم مرغ را کمی با همزن برقی بزنید تا کف کند سپس نصف پودر قند را با سفیده بزنید تا کف کند و مانند خامه به مرحله سافت پیک برسد یعنی رد پره همزن روی سفیده تخم مرغ بماند سفیده تخم مرغ را داخل یخچال قرار دهید تا خنک بماند.

مرحله سوم : هم زدن زرده با پودر قند

زرده ها را با وانیل و مابقی پودر قند هم بزنید تا کمی کرم رنگ و حجیم شود سپس به یکباره آب جوش را اضافه کنید و خیلی سریع هم بزنید باید سرعت عمل داشته باشید وگرنه زرده ها داخل آب جوش پخته می شوند.

مرحله چهارم : تهیه مایه کیک اسفنجی

سفیده را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید نباید پف سفیده را بگیرید و حتما در یک جهت هم بزنید سپس مخلوط آرد را اضافه کنید و مجدد با لیسک فولد کنید. یک قالب به قطر ۱۵ سانتی را انتخاب کنید و کاغذ روغنی انداخته و دیواره ها را تا ۱ سانت چرب کنید.

مرحله پنجم : پخت کیک اسفنجی در توستر

مایه کیک را داخل قالب ریخته و قالب را در توستر از قبل گرم شده قرار دهید دما را روی ۱۵۰ تنظیم کنید فاکشن روی همان المنت بالا و پایین باشد اگر این حالت را توستر شما ندارد باید ابتدا المنت پایین را روشن کنید و بمدت ۴۵ دقیقه زمان بدهید تا کیک پخته شود در انتهای پخت گردونه را بچرخانید و المنت بالا را بمدت ۴ دقیقه روشن کنید تا سطح کیک نیز طلایی شود سپس قالب را خارج کنید کمی که از حرارت افتاد کیک را بیرون بیاورید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک اسفنجی در توستر

  1. در پخت کیک اسفنجی در توستر اصلا نباید درب توستر را در طول پخت باز کنید.
  2. باید قالب کیک را به گونه ای انتخاب کنید تا از المنت بالا و پایین فاصله داشته باشد.
  3. کیک را در طبقه وسط توستر قرار دهید.
  4. در موقع فولد کردن کیک اصلا نباید پف سفیده را بگیرید.
  5. می توانید هم از قالب های کمربندی و یا ظرف پیرکس در توستر استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه