طرز تهیه کیک با قوطی رب (مینی کیک) با بافت اسفنجی و نرم مناسب خامه کشی

دستور پخت کیک با قوطی رب

طرز تهیه کیک با قوطی رب

 

کیک با قوطی رب یکی از تکنیک های بسیار خوب برای تهیه یک کیک ساده و یک تخم مرغی می باشد که شما می توانید بدون داشتن قالب این کیک را داخل قوطی رب تهیه کنید. قبل از شروع آشپزی قوطی رب را خوب بشورید و خشک کنید تا ذره ای از طعم و رنگ رب داخل قوطی نباشد. شما می توانید این کیک را داخل فر یا فر دست ساز روی گاز تهیه کنید. کیک با قوطی رب بافت بسیار خوبی دارد و مناسب خامه کشی است و شما می توانید برای مناسبت های دو نفره این کیک را تهیه کنید و به دلخواه خود با گاناش یا خامه یا کرم مورد نظر تزیین و سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک با قوطی رب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک با قوطی رب (مینی کیک)

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۱/۳ پیمانه
  • آرد ۲/۳ پیمانه
  • شیر ۱/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱/۲ ق مربا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک با قوطی رب اسفنجی و خوشمزه برای خامه کشی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک یک پیمانه آشپزی یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. اگر می خواهید بدون فر این کیک را تهیه کنید باید یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید و یک الک یا سه پایه یا رینگ داخل آن قرار دهید و درب قابلمه را گذاشته تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی برای چند دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود و کرمی رنگ و حجیم شود. در ادامه روغن مایع و شیر را به ترتیب اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۲۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک در قوطی رب

در ادامه مخلوط آرد را باید اضافه کنید و با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم بزنید. سپس داخل قوطی رب کاغذ روغنی قرار دهید و مواد کیک را داخل قوطی بریزید و سطح آن را صاف کنید. برای این کار قوطی را سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود.

مرحله چهارم: پخت کیک در قوطی رب یا فر و بدون فر

در ادامه قوطی رب را داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید تا کیک پخته شود. برای پخت در فر دست ساز نیز قوطی رب را روی سه پایه یا رینگ قرار دهید و درب قابلمه را بسته و برای ۵۰ دقیقه صبر کنید تا کیک پخته شود. سپس به آزامی دور تا دور کیک را جدا کنید و بعد با چند ضربه به انتهای قوطی کیک را خارج کنید.

نکات کلیدی در تهیه کیک با قوطی رب با فر و بدون فر

  1. می توانید در توستر یا فر برقی نیز تهیه کنید ولی باید دما روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. کیک بعد از پخت آماده برش زدن و خامه کشی می باشد.
  3. با قرار دادن کاغذ روغنی به راحتی کیک از قوطی خارج می شود.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه