طرز تهیه کیک روز مرد ساده و مخصوص بدون فر و خامه + تزیین کیک روز مرد

طرز تهیه کیک روز مرد

 

کیک روز مرد یکی از روش های ساده برای تهیه کیک می باشد که دیگر نیاز به فر و خامه ندارد و شما می توانید خیلی ساده با یک طلق و گل خشک مانند تصویر تزیین کنید. شما می توانید این کیک را خیلی ساده با فر و بدون فر تهیه کنید و در انتها انواع تزیین های کیک را مشاهده کنید و از آن استفاده کنید. این مواد برای قابل ۱۵ سانتی مناسب است. بافت این کیک بسیار اسفنجی می باشد و خیلی نرم است و باید از پودر قند استفاده کنید تا بافت کیک نرم و اسفنجی باشد و اگر شکر دارد می توانید شکر را آسیاب کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک روز مرد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک روز مرد ساده بدون فر و خامه

تخم مرغ۳ عدد
پودر قند۱ پیمانه
آرد۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱/۲ ق چای خوری
آب جوش۱/۴ پیمانه
وانیل۱/۸ ق چای خوری

طرز تهیه کیک روز مرد خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود. سپس به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار مواد را اندازه گیری کنید. یک شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. اگر می خواهید با فر تهیه کنید با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید برای ۱۵ دقیقه گرم شود.

کیک روز مرد

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

می توانید از جدول بالا استفاده کنید و با توجه به قالب و تعداد نفرات بیشتر کنید. سفیده و زرده را از هم جدا کنید. سفیده ها را داخل کاسه بریزید و کمی با همزن بزنید تا پفکی شود و بعد نیمی از پودر قند را اضافه کنید و با همزن بزنید تا سفیده فرم بگیرد.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک روز مرد

زرده را به همراه وانیل و نیمی از پودر قند با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ شود و بعد آب جوش جوش اضافه کنید و خیلی سریع با همزن برقی بزنید تا از روان بودن خارج شود. سپس سفیده تخم مرغ را با لیسک هم بزنید و به مواد اضافه کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود و بعد با طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید و اصلا نباید پف مواد را بگیرید و به صورت دورانی در یک جهت مواد را فولد کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک روز مرد

در ادامه باید قالب گرد ۱۵ سانتی کاغذ روغنی قرار دهید و مایه کیک را داخل بریزید و سه بار سطح بکوید تا هوای اضافه گرفته شود. سپس قالب را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و برای پخت بدون نیز باید روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

تزیین کیک روز مرد

 

فوت و فن های دستور پخت کیک روز مرد خوشمزه و شیک

  1. برای شکلاتی کردن کیک کافی از کمی از آرد بردارید و به همان اندازه پودر کاکائو به آرد اضافه کنید.
  2. سفیده تخم مرغ را بعد از فرم دادن داخل یخچال قرار دهید.
  3. سفیده تخم مرغ باید طوری باشد که اگر ظرف را ورانه کنید بیرون نریزید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه